آیا فضای اطراف اتوبان جزو فضای سبز محسوب می شود ؟

رئیس شورای شهر تهران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 10 هزار هکتار از برنامه توسعه فضای سبز عقب هستیم و بنده در حال حاضر نمی‌دانم که فضاهای اطراف اتوبان‌ها نیز جزو فضای سبز به حساب می‌آید یا خیر.

به گزارش ایسکانیوز ، محسن هاشمی در افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه، گفت: ما بر اساس استانداردهای بین‌المللی باید میانگین فضای سبزمان 15 متر باشد که در حال حاضر به 16 متر رسیده است و بر اساس برنامه توسعه دوم باید 18 متر فضای سبز داشته باشیم تا به آنچه که در برنامه نوشته‌ایم برسیم.

وی افزود: عددی که برای 5 سال آینده و در برنامه سوم شهرداری تهران در نظر گرفته‌ایم باید بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده محقق شود.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در حال حاضر بیش از 2300 بوستان در شهر تهران وجود دارد.

وی افزود: شهرداری در بعضی از زمین‌ها درختان سوزنی برگ زده است ولی مشکلات حقوقی در آن زمین موجود است که باید رفع شود.

هاشمی افزود: متأسفانه در بعضی از زمین‌هایی که باید تبدیل به فضای سبز و بوستان شود ساختمان‌هایی با تراکم بالا در حال ساخت است که باید در این خصوص برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود تا شاهد چنین اتفاق‌هایی نباشیم.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در گزارش‌های مطرح شده فضای سبز اطراف تهران را 40 هزار هکتار مطرح کرده‌اند که باید این سرانه فضای سبز بیشتر شود و عمدتاً درختان سوزنی برگ در اطراف تهران کاشتند که می‌توان گفت بیش از 90 درصد این درختان سوزنی برگ است. در صورتی که برنامه‌ریزی شده بود که به سمت درختان پهن‌ برگ پیش برویم ولی درختان سوزنی برگ راحت‌تر کاشت می‌شوند بنابراین سیاست درختان پهن برگ باید در تهران لحاظ شود و این سیاست باید در مورد فعالیت جنگل‌کاری تهران نیز جدی‌تر مورد توجه قرار بگیرد.

وی بیان داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 10 هزار هکتار از برنامه فضای سبز عقب هستیم و بنده در حال حاضر نمی‌دانم که فضاهای اطراف اتوبان‌ها نیز جزو فضای سبز به حساب می‌آید یا خیر و این موضوع باید بر اساس استانداردهای بین‌المللی لحاظ شود.

هاشمی ادامه داد: در کشور بیش از 10 هزار تولیدکننده گل و گیاه وجود دارد و این نمایشگاه بعد از نمایشگاه کتاب پربیننده‌ترین نمایشگاه محسوب می‌شود ولی به نظر می‌رسد که جای کمی دارد.

وی افزود: با این ظرفیت 200 تا 250 شرکت می‌تواند در این مجموعه حضور داشته باشند در صورتی که با افزایش فضای این نمایشگاه می‌توانیم فعالیت‌های نمایشگاهی گل و گیاه را افزایش دهیم.

رئیس شورای شهر تهران یادآور شد: اگر محیط زیست، شهرداری و شورا به وظایف خود در محیط زیست عمل نکند قطعاً شاهد اثرات بدی خواهیم بود.

هاشمی افزود: ما می‌توانیم اقدامی انجام دهیم که مصرف گل و گیاه رواج بهتری داشته باشد و شاهد توسعه صادرات در این بخش باشیم.

وی افزود: اینکه مطرح شد بعضی از کشورها صادرات 2 میلیارد دلاری گل و گیاه را دارند ما که بیش از صد سال است در کار پسته هستیم کل صادرات پسته به یک میلیارد دلار می‌رسد.
فارس
706

کد خبر: 947147

وب گردی

وب گردی