2 درصد شهریه ی دانشجویان دانشگاه آزاد تهران به دانشگاه علوم پزشکی استان تهران اختصاص می یابد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از اختصاص 2 درصد کل شهریه دانشجویان غیرپزشکی تهران به دانشگاه علوم پزشکی استان تهران و راه‌اندازی چهار بخش بیمارستان فرهیختگان تا پایان شهریور امسال خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر سیدعلی ابطحی درباره تامین اعتبار و هزینه‌های لازم برای راه‌اندازی بیمارستان فرهیختگان و نیز کمبود بودجه حوزه پزشکی اظهار کرد: با کمک رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه و با موافقت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شده 2درصد از کل شهریه دانشجویان غیرپزشکی تهران به دانشگاه علوم پزشکی تهران اختصاص پیدا کند و از این طریق مشکل کمبود اعتبار دانشگاه علوم پزشکی تهران برطرف شود.

وی ادامه داد: همچنین درباره تامین اعتبار تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان فرهیختگان براساس دستور دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان مرکزی و استان تهران اعتبار مورد نظر این بیمارستان را که حدود 40 میلیارد تومان است، تقبل کرده‌اند و به این طریق وارد فاز تعمیر مابقی بیمارستان و تجهیز آن خواهیم شد و امیدواریم تا پایان شهریور امسال بخش‌هایی از بیمارستان شامل بخش داخلی، جراحی، اطفال و زنان و زایمان راه‌اندازی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: سایر بیمارستان‌های تهران نیز چون به لحاظ قدمت نیاز به تعمیرات اساسی دارند، بخشی از این تعمیرات در سال گذشته انجام شد و بخش دیگر آن نیز در حال تامین اعتبار است و بازسازی‌های موردنیاز آنها نیز انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش، پژوهش و کار فرهنگی سه ماموریت اصلی حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی است. خوشبختانه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قبولی بسیار خوبی در آزمون‌های دستیاری پزشکی دارند که این برای دانشگاه بسیار خوب است. مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی نیز رشد بسیار خوبی داشته‌اند و امیدواریم امسال هم کارهای پژوهشی بسیار خوبی را ارائه دهند.

202

کد خبر: 947172

وب گردی

وب گردی