فرح حق نژاد: مراسم کتاب‌خوانی برای کودکان کار افغانی برگزار می شود

عضو هیات مدیره‌ی انجمن حمایت از توسعه‌ی فضاهای آموزشی و فرهنگی حامی و مسئول کتابخانه‌‌های غرب کشور، اظهار کرد: روز یکشنبه (16 اردیبهشت) مراسم کتاب‌خوانی برای کودکان کار افغان در غرفه‌ی مروجان کتابخوانی نمایشگاه برگزار شود. 

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ستاد خبری و رسانه‌ای سی ‌و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، فرح حق‌نژاد اهم برنامه‌های موسسه‌ حامی را ساخت و تجهیز کتابخانه در مناطق کم‌برخوردار و مرزی کشور عنوان کرد و گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، آذربایجان‌شرقی، کردستان، کرمانشاه، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، ایلام و به طور کلی کلیه‌ مناطق حاشیه‌ای که در زمینه‌ی برخورداری از امکانات فرهنگی همچون کتاب، وضعیت مطلوبی ندارند، جامعه‌ی هدف ما را تشکیل می‌دهند.

این فعال عرصه‌ی فرهنگ ادامه داد: معتقدیم تمام کودکان جهان، شایسته‌ی بهترین برخورداری از بهترین امکانات فرهنگی و آموزشی هستند و به همین دلیلبیشتر، مناطقی را مد نظر قرار داده‌ایم که امکانات کافی ندارند و آنطور که باید دیده نمی‌شوند.

وی با اشاره به تجهیز 50 کتابخانه با همت موسسه‌ی حامی، یادآور شد: در طول سال‌ها فعالیت، چهار کتابخانه ساختیم و 20 کتابخانه‌ مدرسه را تجهیز کردیم. منبع فعالیت‌های ما نیز کمک‌های مردمی و خیرین هستند.

عضو هیات مدیره‌ انجمن حمایت از توسعه‌ی فضاهای آموزشی و فرهنگی حامی با اشاره به طرح کتابخانه‌ی سیار قائن، گفت: در این طرح که با همکاری نهاد سپهر قائن اجرا شد، یک مینی‌بوس سیار کتابخوانی در منطقه‌ی قائن خراسان حدود 30 روستا را تحت پوشش قرار داد.

حق‌نژاد در توضیح طرح دیگر انجمن حامی در زمینه‌ی توسعه‌ی کتابخوانی، ادامه داد: طرح کوله‌های کتاب برای روستاهای کوچکی که امکان تجهیز کتابخانه ندارند، تدارک دیده شد و طی آن برای 9 روستا 10 کوله ارسال کردیم که هر کوله 100 تا 110 عنوان کتاب را شامل می‌شود. این کوله‌ها پس از استفاده‌ی اهالی هر روستا بین مناطق همجوار می‌چرخد تا همه از محتویات آن بهره ببرند.

وی افزود: این طرح در کوه‌های سراوان که بالاترین نقطه‌ی صفر مرزی است و مناطق سردشت و گیلان به اجرا گذاشته شد.

سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

503

کد خبر: 947251

وب گردی

وب گردی