عمده درخواست های مردم مشهد از رئیس جمهورمسائل اقتصادی است

فرماندار مشهد گفت: مردم درخواست های متعددی در سفر رئیس جمهور به استان دارند که عمده این درخواست ها به مسائل اقتصادی و همچنین عملیاتی شدن شعارهای دولت در زمان تبلیغات انتخاباتی بوده است.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، هفته گذشته استاندار خراسان رضوی از سفر رئیس جمهور در هفته جاری به این استان خبر داد این سفر قرار است طی امروز و فردا انجام بگیرد.

وی در رابطه با برنامه های سفر روحانی به این استان گفته بود که پروژه هایی در این سفر با حضور آقای رئیس جمهور افتتاح خواهد شد از جمله این افتتاح ها در حوزه های کشاورزی، عمرانی، بهداشت،درمان و غیره است.

لازم به ذکر است که این سفر استانی رئیس جمهور چهارمین سفر وی از آغاز دولت دوازدهم بوده است.

همچنین از سفرهایی که روحانی به خراسان رضوی در دولت یازدهم داشته است می توان سفرش در تاریخ 15 شهریور 1393 اشاره کرد که در این سفر اختصاص 10 میلیارد دلار برای مهار آب و بهره وری بهتر از منابع آبی امسال و چهار سال آتی، بهره برداری از سه سد تا پایان امسال استان، حل دو معضل بافت فرسوده اطراف حرم و حاشیه نشینی در شهر مشهد طی سه سال آینده ، تکمیل و اجرا و یا افتتاح 129 طرح عمرانی در سال 93 و 94 در استان، تکمیل خطوط راه‌آهن و گسترش خطوط متروی شهری و چندین افتتاح دیگر از جمله این پروژه ها بوده است.

سفر دیگر روحانی به خراسان رضوی در تاریخ 11 آذر 1395 بوده است که در این سفر پروژه هایی با حضور رئیس جمهور از جمله افتتاح بهره برداری از طرح آبرسانی به مشهد مقدس از سد ارداک، تصفیه خانه فاضلاب خِین عرب مشهد با ظرفیت 83 هزار مترمکعب در شبانه روز به عنوان بزرگترین تصفیه خانه فاضلاب کشور، توسعه پست ٤٠٠ کیلو ولت نیشابور، عملیات اجرایی بیمارستان ٥٤٠ تختخوابی در حاشیه شرق مشهد انجام شد.

رئیس جمهور در تاریخ 18 اسفند 1395 سفر دیگرش به مشهد بوده که به منظور شرکت در کنگره شهدای جهان اسلام در آنجا حضور داشته است.

محمد نوروزیان فرماندار مشهد در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در سفری که امروز صبح آقای رئیس جمهور به استان خراسان رضوی دارند دو برنامه در دستور کار است که این برنامه ها در دو شهرستان سبزوار و نیشابور برگزار خواهد شد.

وی افزود: افتتاح مجتمع فولاد در نیشابور و سخنرانی رئیس جمهور در میان مردم نیشابور و در استادیوم آنجا برگزار خواهد شد، سپس روز دوشنبه صبح رئیس جمهور به فریمان سفر خواهند کرد که در این سفر هم کارخانه شیشه را در این شهرستان افتتاح خواهند کرد.

فرماندار مشهد تصریح کرد: سپس روحانی به مشهد سفر کرده و در جلسه ای با حضور نخبگان اقتصادی _ سیاسی و شورای اداری استان حضور خواهند یافت.

وی با بیان این که چند پروژه در مشهد توسط رئیس جمهور افتتاح خواهد شد، گفت: البته به صورت همزمان در سراسر استان با حضور تعدادی از وزرا در شهرهای مختلف پروژه هایی به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح خواهد شد که یکی از افتتاح ها خط 2 قطار شهری مشهد با حضور آقای رئیس جمهور خواهد بود.

نوروزیان در پاسخ به این سوال که درخواست مردم از رئیس جمهور طی این سفر به مشهد چیست، گفت: مردم درخواست های متعددی طی سفر رئیس جمهور به استان خواهند داشت که عمده این درخواست ها به مسائل اقتصادی و همچنین عملیاتی شدن شعارهای دولت در زمان تبلیغات انتخاباتی بوده است که این موضوع طبیعی است تابا آقای رئیس جمهور در میان گذاشته شود.

وی در رابطه با آخرین اخبار حول تقسیم مشهد، گفت: مراحل این موضوع در مسیر کارشناسی خود از طریق سلسله مراتب در حال انجام است.

901/900

کد خبر: 947315

وب گردی

وب گردی