امدادرسانی به بیماران دچار سکته قلبی تسریع شد

سرپرست اورژانس کشور با اشاره به اجرای طرح ۲۴۷ در ۵ استان کشور گفت: امدادرسانی به بیماران دچار سکته قلبی بر اساس این طرح تسریع شد.

به گزارش ایسکانیوز، پیرحسین کولیوند در ارتباط با برنامه‌های انجام گرفته این سازمان در اصفهان اظهار داشت: با توجه به پیام مقام معظم رهبری در جهت حمایت از تولید داخل کشور اورژانس تلاش کرده که از تجهیزات داخلی بر این سازمان بیشتر استفاده کند.

وی افزود: بر همین اساس دستگاه تست قلب برای آمبولانس‌ها از سه شرکت ایرانی خریداری شد که این دستگاه‌ها دارای دو سیم کارت بوده که یکی ثبت اطلاع کرده و دیگری صدا را ارسال می‌کند و این نوار قلب برای متخصص قلب که در دیسپچ حضور دارد ارسال می‌شود.

سرپرست اورژانس کشور ادامه داد: افرادی که با 115 تماس بگیرند و دچار مشکل قلبی باشند در آمبولانس نوار قلب از آنها گرفته شده و برای پزشک ارسال می‌شود و در صورتی که فرد نیاز به آنژیوگرافی داشته باشد بدون پذیرش در بیمارستان بلافاصله برای آنژیوگرافی و باز کردن رگ لخته شده به اتاق عمل اعزام می‌شود.

کولیوند با بیان اینکه این کار باید در کمتر از 90 دقیقه صورت گیرد تا فرد چرا سکته قلبی جان خود را از دست ندهد و عضله قلب نیز از بین نرود بیان داشت: همه آمبولانس‌ها در استان‌های تهران، اصفهان، مشهد، شیراز و تبریز مجهز به کد 247 شده یعنی هر 24 ساعت هفته آماده ارائه خدمات فوری به بیماران دچار سکته حاد قلبی هستند.

وی در ادامه بیان داشت: همچنین در استان اصفهان بی‌سیم دیجیتال با برد 450کیلومتر بدون نویز مورد استفاده قرار گرفت که براساس آن تماس‌ها پاسخ به آن با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد و مکان‌یابی خوبی نیز برای بیمار انجام می‌شود که در جهت حفظ سلامت مردم بسیار حائز اهمیت است.

کولیوند با اشاره به اینکه اتوماسیون 115 اصفهان قبلا به صورت دستی بوده و اکنون دیجیتال شده است، گفت: این مساله سرعت، دقت و کیفیت را بالا برده و زمان نیروهای اورژانس برای گرفتن آدرس تلف نشده چرا که علاوه بر دریافت لوکیشن دقیق بیمار هرگونه انتقاد، شکایت نیز از طریق این اتوماسیون انجام می‌گیرد و رسیدگی نیز بهتر خواهد شد؛ همچنین سوابق تماس گیرنده از طریق این اتوماسیون ثبت می‌شود.

سرپرست اورژانس کشور عنوان کرد: با راه‌اندازی این اتوماسیون براورد شده که مصرف کاغذ در اورژانس 1.5 میلیارد تومان کاهش یابد؛ همچنین از طریق این اتوماسیون پرونده الکترونیک همان لحظه تماس برای بیمار لحاظ و به صورت سابقه در سیستم ثبت می‌شود و حتی با این اتوماسیون امکان رصد موقعیت مکانی آمبولانس وجود دارد.

وی گفت: به همت خیرین کلنگ پایگاه اورژانس هوایی اصفهان روز گذشته زده شد و انشاءالله تعداد بالگردهای این استان بزودی افزایش خواهد یافت.

کولیوند در پاسخ به اینکه خرید بالگردهای دید در شب به کجا رسیده است گفت: متاسفانه مجلس بودجه لازم در این زمینه را تصویب نکرد و انشاءالله در سال جاری این موضوع مدنظر قرار خواهد گرفت تا شاهد کمک‌رسانی بهتر برای حادثه‌دیدگان باشیم.

فارس

701

کد خبر: 947323

وب گردی

وب گردی