ساخت و سازهای غیرمجاز حریم رودخانه سیرچ کرمان تخریب شد

ساخت و سازهای غیرمجاز حریم رودخانه سیرچ با ورود مدعی العموم و همکاری اداره آب منطقه ای تخریب و دو هزار و ۲۶۳ مترمربع از اراضی بستر رودخانه از چنگال زمین خواران و افراد سودجو آزاد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، رئیس دادگاه عمومی بخش شهداد با اعلام اینکه از دو هزار و ۲۶۳ مترمربع از اراضی بستر رودخانه سیرچ رفع تصرف شد، گفت: افراد سودجو با ساخت و سازهای بی رویه و غیرمجاز ضمن دخل و تصرف غیر قانونی، مبادرت به تخریب بخش هایی از بستر رودخانه سیرچ کرده بودند.

محمدعلی پرناک اظهار داشت: پس از وصول گزارشاتی از ناحیه مدیریت منابع آب پیگیری موضوع در دستور کار دادگاه بخش شهداد قرار گرفت.

وی هدف از آزادسازی بستر حریم این رودخانه را حفظ حقوق دولت و رژیم طبیعی رودخانه به منظور جلوگیری از خسارت مالی و جانی دانست و افزود: تصرف غیر مجاز در رودخانه باعث تغییرات طبیعی بستر می شود و با وقوع سیلاب خسارت مالی و جانی بسیاری را وارد می کند.

رئیس دادگاه عمومی بخش شهداد اظهار داشت: خاکبرداری از اراضی تصرف شده، تخریب ابنیه غیرقانونی ایجاد شده و احیای اراضی تصرف شده از جمله اقدامات در راستای آزاد سازی حریم رودخانه است.

پرناک تصریح کرد: به استناد ماده دو قانون توزیع عادلانه آب و تبصره ذیل آن بستر همه رودخانه ها، انهار و مسیل ها متعلق به دولت است و هر گونه تصرف و ایجاد اعیانی در آن ها ممنوع است و در صورت هرگونه تخلف، بر اساس قانون با متخلفان برخورد می شود.

وی گفت: در راستای اعمال ماده ۹ لایحه قانونی رفع تجاوز از تاسیسات آب و برق کشور، پس از هماهنگی و کسب دستور قضایی با حضور نیروی انتظامی، نمایندگان فنی و حقوقی شرکت آب منطقه ای، از اراضی بستر و حریم رودخانه رفع تصرف شد.

901/900

کد خبر: 947370

وب گردی

وب گردی