عالیجناب فیوفان:  انسان با خودکفا شدن به جان محیط زیست  افتاد

نماینده مذهبی جمهوری های قازان و تاتارستان در فدراسیون روسیه،گفت: انسان پس از رنسانس و زمانی که به خودکفایی رسید رفتارش با محیط زیست تغییر کرد و علیه خودش شد.

به گزارش ایسکانیوز، «عالیجناب فیوفان» در یازدهمین نشست مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ ها و کلیسای ارتدوکس روسیه که عصر شنبه با عنوان «ادیان و محیط زیست» در تهران برگزار شد، ابتدا نامه پاتریارک کریل، رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه درباره یازدهمین دور گفت‌ و گوی اسلام و مسیحیت ارتدوکس روسیه را که در آن به قرار گرفتن مسئله محیط زیست و ظهور خودکامگی انسانی اشاره دارد، قرائت کرد.
این نماینده مذهبی کلیسای ارتدوکس روسیه در ادامه با بیان اینکه بحران محیط زیست همیشه به دنبال بحران‌های دیدگاهی به وجود می‌آید و این بحران در دوران رنسانس پیدایش کرد، گفت: در واقع زمانی که عصر خودکفایی انسان به وجود آمد و منجر به تغییر رفتار انسان به محیط خودش شد، بحران محیط زیست پدیدار شد.
عالیجناب فیوفان جنگ، بحران‌های سیاسی و اجتماعی و بازسازی ساختارهای تاریخی را عامل فشار انسان بر طبیعت دانست و افزود: تلاش دو مذهب جهانی به نمایندگی از ایران و برادران ارمنی و کلیسای ارتدوکس روسیه این است که تفکر انسان‌‌ها درمورد محیط زیست باید تغییر یابد.
به گزارش ایرنا، در این دور از گفت ‌و گوهای اسلام و مسیحیت که به مدت سه روز برگزار می‌شود، اندیشمندان دو طرف مباحث و مقالات متعددی را با عناوینی نظیر اخلاق محیط زیستی از دیدگاه اسلام و مسیحیت، امنیت اجتماعی ناهمکیشان و دین و محیط زیست مورد بحث و گفت‌و گو قرار می دهند.
هیأت کلیسای ارتدوکس روسیه در سفر خود به جمهوری اسلامی ایران برای حضور در این گفت و گوها، از شهر مقدس قم نیز بازدید و با برخی شخصیت‌های دینی و دانشگاهی دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

705

کد خبر: 947406

وب گردی

وب گردی