ضرورت استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های نوین در علم ارتوپدی

عضو انجمن جراحان ارتوپدی ایران با اشاره به راه‌های کاهش اشتباهات شایع در تشخیص و درمان بیماری‌های شانه گفت: بدون معاینه دقیق بیمار و تنها با انجام MRI و عکسبرداری به نتایج دقیق نمی‌رسیم و اشتباهات زیادی ممکن است در درمان بیمار حاصل شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی انجمن جراحان ارتوپدی ایران، دکتر محمد نصیر نادری در ارتباط با موضوع اشتباهات شایع در تشخیص و درمان جراحی شانه و راهکارهای جلوگیری از آن اظهار داشت جراحی شانه یکی از مباحث نوین بوده که دید جراحان با توجه به مسئله آرتروسکوپی مفاصل نسبت به این موضوع بیشتر شده است و در چند دهه گذشته پزشکان نسبت به این بیماری شناخته وسیع‌تری پیدا کرده اند.

وی افزود: یکی از اشتباهات شایع در این زمینه این بوده که پزشکان با علم روز پیش نروند و مسئله دوم فراموش کردن اصول پایه همچون معاینه دقیق بیمار است. چرا که در تشخیص بیماری‌های شانه اهمیت معاینه دقیق بسیار زیاد بوده و نمی‌توان تنها به رادیوگرافی و ام آر آی اتکا کرد.

این جراح شانه بیان داشت: برای هر بیماری انجام ام آر آی لازم نیست و در صورت لزوم و برای افتراق تشخیص های افتراقی ام‌آر‌آی می تواند کمک کننده باشد.

عضو انجمن جراحان ارتوپدی ایران با اشاره به ضرورت استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های نوین در علم ارتوپدی جهت کاهش وقوع اشتباهات گفت: استفاده از روش‌های قدیم در درمان بیماری‌های شانه سبب بروز عوارض همچون خشکی مفصل و محدودیت حرکت می‌شود ، با تکنیک‌های جدید می‌توان این عوارض را به میزان چشمگیری کاهش داد.

بعلاوه لزوم همفکری و مشاوره با همکاران دیگر و پیش کسوت می تواند در کاهش اشتباهات شایع در درمان و جراحی بیماریهای ارتوپدی و از جمله جراحی شانه کمک فراوانی کند.

701

کد خبر: 947410

وب گردی

وب گردی