سریر: آثار ناصر چشم آذر نغمه های متفاوتی دارد

آهنگساز پیشکسوت، گفت: آثار ناصرچشم آذر نه تنها نغمه های متفاوتی دارد بلکه در زمره آثار با ارزش محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، مراسم تشییع پیکر زنده یاد ناصر چشم آذر آهنگساز و نوازنده پیشکسوت موسیقی کشورمان صبح امروز در تالار وحدت برگزار شد.

محمد سریر آهنگساز پیشکسوت در ابتدای این مراسم، اظهار کرد: در جریان مسابقات دانش آموزی با چشم آذر آشنا شدم. وی در زمره هنرمندانی بود که آثار با ارزشی را در کارنامه کاری خود داشت.

وی ادامه داد: چشم آذر از همان ابتدا در گرو استعدادهای درخشان موسیقی کشور قرار می گرفت. آثار چشم آذر به شکلی بود که همیشه ذهن خلاقش بر احساسش غلبه داشت. تمامی آثار این هنرمند با عشق همراه بود و نغمه های متفاوتی را به مخاطبان ارائه می کرد.

** زبان قدرت بیان درگذشت چشم آذر را ندارد

حمیدرضانوربخش مدیرعامل خانه موسیقی نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد ناصرچشم آذر، گفت: درگذشت استاد ناصر چشم آذر اتفاقی غیر قابل باور است که زبان قدرت بیانش را ندارد.

وی ادامه داد: سراسر وجود چشم آذر شور و انگیزه بود و در هر مکانی که وارد می شد، شور و نشاط را با خود همراه می آورد. بیشتر هنرمندان جوان از آثار این هنرمند الگو می گرفتند.

مدیر عامل خانه موسیقی یادآور شد: در حال حاضر موقع رفتن چشم آذر از این دنیا نبود. وی ناباورانه ما را ترک کرد و به لقای معشوق رسید و همه ما را داغدار کرد.

نوربخش با اشاره به اینکه زنده یاد ناصر چشم آذر به راستی یکی از استوانه های خانه موسیقی یاریگر ما بود، گفت: بنده از طرف خانه موسیقی و جامعه موسیقی کشور به همسر صبور و داغدارش تسلیت می گویم و امیدوارم روح این هنرمند قرین رحمت الهی باشد.

** چشم آذر یکی از قهرمانان زندگی من بود

حمید حامی خواننده موسیقی پاپ کلاسیک پس از صحبت های نوربخش، اظهار کرد: هرکس در زندگی خود قهرمان هایی دارد که با حضور آن قهرمانان می تواند به کار خود ادامه دهد. در زندگی من سه قهرمان اول پدرم، دوم بابک بیات و سوم ناصر چشم آذر بودند.

وی ضمن قدردانی از همسر مرحوم چشم آذر گفت: بانو شیرین در سال های اخیر تمام زندگی خود را وقف مرحوم چشم آذر کرد و در این سال ها کمتر خانمی را دیده ام که این چنین عاشقانه تمام جوانی اش را نثار همسرش کند.

پس از اجرای یک قطعه کوتاه آوازی توسط حمید حامی، بیتا فرهی بازیگر سینما ضمن ابراز تاسف از درگذشت ناصر چشم آذر قطعه ای ادبی از بابک صحرایی را برای حاضران قرائت کرد و گفت: مرگ ناصر چشم آذر واقعا ناگهانی بود و همه ما را متاثر کرد.

شاهد احمدلو بازیگر و کارگردان سینمای ایران و همچنین برادر همسر زنده یاد ناصرچشم آذر در ادامه این مراسم، گفت: هر زمان که با ناصر چشم آذر درباره مردم حرف می زدم، مردم را یاران باران عشق خطاب می کرد. ناصر چشم آذر دوست دوران جوانی من بود که من با ملودی هایش عاشق سینما شدم.

وی ادامه داد: ناصر هفته قبل از مرگش به یک برنامه تلویزیونی دعوت شده بود و از این بابت بسیار خوشحال شد که این فرصت را دارد تا با مخاطبان دیدار کند.

این کارگردان سینمای ایران در بخش دیگری از صحبت های خود خاطر نشان کرد: چندی پیش در قطعه هنرمندان بهشت زهرا با ناصر قدم می زدیم. همان روز خطاب به من گفت اگر سر خاک من می آیید، بگویید پی.او.وی. این رمز ناصر چشم آذر بود که می خواهم شما آن را تکرار کنید.

شیرین احمدلو همسر زنده یاد ناصر چشم آذر با بیان اینکه ناصر تنها عشق من بود، اظهار کرد: همیشه سعی می کردم که قدر همسرم را بدانم، بسیار خوشحالم که دختری به نام رعنا دارم و می توانم حق ناصر را با او بگیرم.

اشکان خطیبی بازیگر و خواننده نیز در این مراسم، خاطر نشان کرد: از مرگ ناصر چشم آذر ابراز تأسف می کنم، باور دارم که ناصر را ما با بی مهری هایمان کشتیم چراکه جایی که باید همراهی اش می کردیم، این کار را انجام ندادیم.

وی ادامه داد: نمی دانم انگیزه ناصر چه بود که همیشه این بی مهری ها را تحمل می کرد.

** ناصر چشم آذر در میان مردم جاودانه شد

عباس سجادی ترانه سرا و مدیر بنیاد آفرینش های هنری نیاوران نیز در ادامه این مراسم، اظهار کرد: ناصر چشم آذر یک روز به من گفت که می خواهم برایت یک نغمه ترکی بزنم و من ایستادم و با آکاردئون خود برایم یک اجرای بی نهایت زیبا انجام داد.

وی افزود: ناصر چشم آذر باران عشق را بارید و با نغمه هایش توانست جاودانه شود. من از جانب خودم و سایر هنرمندان حوزه موسیقی درگذشت این هنرمند را تسلیت می گویم.

این ترانه سرا گفت: زنده یاد ناصر چشم آذر باران عشق را بارید و با نغمه هایش جاودانه شد. از جانب خودم و تمامی هنرمندان موسیقی درگذشت این هنرمند فقید را تسلیت می گویم. او به راستی در میان مردم جاودانه شد.

بهرام حصیری، همایون اسعدیان، ایرج حسابی، ستار اورکی، محمدرضا عقیلی، پوری بنایی، غلامحسین شاه علی، محمد سریر، فرهاد هراتی، هوشنگ کامکار، بیتا فرهی، بابک چمن آرا، علی ثابت نیا، شهرام صارمی، همایون نصیری، رسول ترابی، بابک صحرایی، بیژن کامکار، مهراج محمدی، حمیدرضا نوربخش، سامان احتشامی، حسن رضایی، منوچهر اسماعیلی، بیژن بیرنگ، محمد فرشته نژاد، محمد ساربان، حمید حامی، خشایار اعتمادی، سعید داخ، حبیب اسماعیلی، باربد بیات از جمله افرادی هستند که در این مراسم حاضر شدند.

503

کد خبر: 947418

وب گردی

وب گردی