پنجمین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برگزار گردید

با حضور پرشور اساتید، کارکنان و دانشجویان و مردم و مسئولین شهر لاهیجان، پنجمین یادواره شهدای گمنام آرمیده در واحد لاهیجان در سالن علامه حزین لاهیجی این واحد دانشگاهی با همت حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی و بسیج دانشجویی برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز به نقل از لاهیجان، در ابتدای مراسم محمدحسین لطفی نیا از قاریان مطرح استان گیلان به تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید پرداختند، مراسم با سخنرانی حجت الاسلام ترابی نسب ادامه یافت .

ترابی نسب در سخنرانی خود با ذکر چندین خاطره از شهدای انقلاب اسلامی و ایثارگری و از خود گذشتیشان ، برگزاری اینگونه مراسم ها علی الخصوص در محیط های دانشگاهی را ، راز زنده ماندن ارزشهای انقلاب اسلامی و انتقال آن به نسل جوان دانست.

وی شهدا را در محبت خود صادق دانست که برای نشان دادن محبت خود ، بزرگترین هزینه ها را پرداخت نمودند.

مهمان ویژه مراسم مادر بزرگوار شهید باغبان بود ، که با حضور ایشان حال و هوای معنوی و روحانی بر فضای مراسم حاکم شد.در ادامه حاج امیرعباس مداح اهل بیت ، به مرثیه سرایی پرداخت.

در پایان ، حضار با حضور بر مزار این دو شهید گمنام و ذکر فاتحه ، یاد و خاطره آنان را زنده نگاه داشتند

25 فروردین سال ۱۳۹۲، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان میزبان دو شهید گمنام بود. یکی از این شهدای گمنام نوجوان 16 ساله‌ای است که در «عملیات والفجر8» در منطقه فاو به شهادت رسیده و شهید دیگر جوان 19 ساله است که در «عملیات خیبر» در منطقه مجنون به شهادت رسیده است و بدین مناسبت در این ایام به پاسداشت رشادت‌های رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی و روشن نگاه‌داشتن راه و فرهنگ شهدا و شهادت مراسم باشکوهی سالیانه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برگزار می شود

کد خبر: 947458

وب گردی

وب گردی