طرح تربیت حافظ قرآن در دانشگاه آزاد اسلامی همدان اجرا شد

مسئول اداره قرآن و عترت دانشگاه آزاد همدان از اجرای برنامه تربیت حافظ قرآن خبر داد و گفت: دانشجویان در طرح چهارساله حفظ قرآن، همزمان با تحصیل به حفظ قرآن پرداخته و با پایان یافتن دوره کارشناسی مفتخر به حفظ کل قرآن نیز می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز، مرتضی لاله چینی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه امور قرآنی اهتمام بسیار دارد به‌طوری‌که بخشی برای این فعالیت اختصاص داده‌ شده که در دیگر دانشگاه‌ها مشاهده نمی‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های قرآنی دانشگاه آزاد همدان افزود: نزدیک به 5 سال است که برنامه تربیت حافظ قرآن کریم با اهدای جایزه نقدی به ارزش 300 هزار تومان به ازای حفظ هر جزء در این دانشگاه اجرا می‌شود.

لاله چینی گفت: دانشجویان در طرح چهارساله حفظ قرآن کریم همزمان با تحصیل به حفظ قرآن پرداخته و با پایان یافتن دوره کارشناسی مفتخر به حفظ کل قرآن هم می‌شوند.

وی تصریح کرد: حفظ قرآن و تربیت حافظ دارای آثار حسنه و از اهداف عالیه نظام اسلامی است و با توجه به‌ضرورت و نیاز جامعه و علاقه فراوان قشر دانشگاهی به تعلیم قرآن می‌توان با برنامه‌ای منسجم و منظم به‌صورت راهبردی و همه‌جانبه زمینه تربیت حافظان قرآن کریم را در تمام دانشگاه‌های کشور ایجاد کرد.

لاله چینی اعلام کرد: تاکنون در این طرح 2 حافظ قرآن، 8 حافظ 15 جزء و 5 حافظ 5 جزء تربیت شده و مبنای طرح بر اساس تشکیل جلسات محوری و دائمی حفظ در دانشگاه برای برادران و خواهران است.

دبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی همدان با اشاره به دیگر برنامه‌های قرآنی این دانشگاه بیان کرد: مسابقات قرآن هم نزدیک به 23 سال است در بخش‌های کتبی، شفاهی و هنری و ادبی برگزار می‌شود که سال گذشته نزدیک به هزار و 500 نفر در آن شرکت کردند.

لاله چینی با بیان اینکه بخش هنر و ادبیات دینی در 21 رشته برگزارشده، مطرح کرد: ایجاد این بخش، تازه‌ترین اقدام در فعالیت‌های قرآنی است که دانشگاه‌ها باید به‌صورت جدی در این حوزه ورود پیدا کرده و قرآن به‌صورت مثالی و با استفاده از ابزار هنر معرفی ‌شود.

وی تصریح کرد: همه دانشجویان دارای لازم ظرفیت برای قاری یا حافظ قرآن شدن نیستند، اما می‌توانند استعدادهای هنری خود را به سمت قرآن سوق دهند پس باید در فضای دانشگاه باز شود و با هر ترفندی دانشجویان را جذب این حوزه کرد.

منبع: تسنیم

کد خبر: 947495

وب گردی

وب گردی