اولین سجاده الکترونیک نماز تولید شد

اولین سجاده الکترونیکی نماز، ویژه آموزش نماز و احکام به کودکان و خردسالان در قالبی جذاب و با هدف تشویق و ترغیب آنها به نماز با استفاده از روش‌های نوین الکترونیکی و هنری تولید شد.

به گزارش ایسکانیوز، غلامرضا شالچی، تولید‌کننده و مخترع اولین سجاده الکترونیکی نماز، ویژه آموزش نماز و احکام به کودکان و خردسالان؛ با اشاره به هدف تولید این سجاده گفت: کار اصلی من مشاوره مالی است که به مدت ۲۱ سال آن را انجام دادم، اما با توجه به شرایط کشور و علاقه‌مندی به تولید در حوزه محصولات آموزنده و تربیتی مذهبی، تصمیم گرفتیم چنین محتوایی را که در تلفن‌های همراه وجود دارد در قالبی جذاب‌تر و مورد پسند‌تر بچه‌ها قرار دهیم.

وی در گفت‌وگو با ایکنا افزود: با این محصول نه تنها بچه‌ها از مشغول شدن به تلفن همراه دور می‌شوند بلکه برای شوق به نماز و روی‌آوری آنها به مسائل اسلامی علاقه ایجاد کرده‌ایم. چند‌ سال پیش یکی از دوستان من فرزندی داشت که به علت مشغولیت بیش از حد با تلفن همراه و وجود امواج مضر آن به بیماری گرفتار شد و همین امر توجه ما را برای تولید این محصول بیشتر کرد؛ بر این اساس اولین محصول خودمان را با رویکرد مذهبی ایجاد کردیم و بعد از آن ۱۰ محصول دیگر را در شرف تولید داریم که به زودی رونمایی می‌شود.

این تولید‌کننده محصولات اسلامی ادامه داد: ثبت اختراع این محصول در شرف وقوع است و مجوز محتوای آن از مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته شده است. سجاده نماز ویژه کودکان و خردسالان است که با هدف تشویق و ترغیب آنها به نماز با استفاده از روش‌های نوین الکترونیکی و هنری ایجاد شده است.

شالچی بیان کرد: در ابتدا برای ساخت این محصول تصمیم داشتیم از کشور چین کمک بگیریم اما زمانی که به این قضیه ورود کردیم، متوجه شدیم چینی‌ها هدف دیگری دارند و لذا تصمیم گرفتیم این محصول را در داخل کشور و با کمک متخصصان و محصولات داخلی تولید و طراحی کنیم. اتاق فکری را با استفاده از چندین مهندس داخلی در کشور ایجاد کردیم و به مدت یک سال برد‌های الکترونیکی آن را طراحی کردیم. بعد از آن برای ظاهر این کار از بهترین و مرغوب‌ترین مواد موجود تولید داخل ازجمله پارچه اصفهان، نمد پشت سجاده از شهر جلفا و پلیمر داخل آن که کار پتروشیمی گلپایگان و تزریق مواد آذربایجان و قالب آن هم برای آذربایجان تهیه کردیم.

وی با بیان اینکه در این پروژه حدود ۳۸ نفر به صورت مستقیم و ۶۵ نفر هم به صورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند، به ایکنا، گفت: یک کار ویژه‌ در ساخت این سجاده الکترونیکی انجام داده‌ایم و آن این بود که معمولا دستگا‌ههای الکترونیکی به این شکل با استفاده از باطری‌های قلمی کار می‌کند اما برای اینکه قابلیت و راحتی بیشتر در استفاده از این سجاده فراهم شود ما آن را به باطری‌های شارژی و با بهترین کیفیت تولید کردیم تا مشکل خانواده‌ها را در هزینه کردن برای باطری قلمی به شکل محسوسی کاهش دهیم.

مخترع اولین سجاده الکترونیکی نماز تصریح کرد: کیفیت مواد استفاده شده در این سجاده به شکلی است که در سخت‌ترین و بد‌ترین شرایط هم سالم خواهد ماند. برای مثال طراحی پارچه سجاده با ۲۱۰ درجه حرارت چاپ شده است و با یک شامپوی فرش تمیز می‌شود. مهمترین چیزی که در این محصول به آن پایبند هستیم پشتیبانی از خدمات است. چرا که امکان خرابی برای تمامی کالا‌های الکترونیکی وجود دارد و بر همین اساس ما هم اصل را بر رعایت حقوق مصرف کنندگان قرار داده‌ایم و در صورت نیاز این محصولات تعویض و در مواردی هم تعمیر می‌شوند.

وی در مورد بخش‌هایی که این سجاده به نمازگزار ارائه می‌دهد گفت: این سجاده با برند شادی و شایان و به عنوان اولین سجاده نماز من و اولین بار در کشور عرضه می‌شود که در روز‌های اول استقبال خیلی خوبی از این محصول داشتیم. معمولا بسیاری از ارگان‌ها و سازمان‌ها برای جشن تکلیف فرزندان پرسنل‌شان و یا کارنامه آنها اقدام به تهیه کارت هدیه مبلغ دار می‌کنند که این کارت توسط پدر یا به هر شکلی خرج می‌شود و خاطره‌ای برای جشن تکلیف فرزندشان به‌جا نمی‌گذارد اما این محصول می‌تواند به عنوان یک هدیه جذاب به کودک انگیزه ادامه نماز خواندن را بدهد و همچنین می‌تواند به راحتی از آن استفاده کنند و قدمی در راستای تقویت معنویت و فراگیری نماز آنها باشد.

مخترع اولین سجاده الکترونیکی نماز من ادامه داد: این سجاده در ۲۶ بخش تولید شده که برای نماز‌های واجب، نمازهای مستحب و تمامی احکام نماز ایجاد شده است که محتوای آن توسط معاونت دیجیتال وزارت ارشاد مورد تایید قرار گرفته است که به صورت کاملا بومی و انحصاری در کشور تولید می‌شود و نمونه آن در هیچ‌کجا تولید نمی‌شود و امروز نیاز به حمایت دارد.

شالچی گفت: بخش‌های صوتی این سجاده الکترونیک توسط قاری جوان و خوش‌صدای کشور ضبط شده و به صورت بسیار با کیفیت و بسته‌بندی شکیل در ‌اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. البته در طراحی این جعبه هم با توجه به انتخاب شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی تبلیغات آن را در بسته‌بندی طراحی کرده‌ایم و پشت جعبه‌ها هم مکان‌های مذهبی و تفریحی کشور را طراحی کردیم که خود جعبه این محصول هم آموزنده باشد.

وی گفت: قیمت این محصول قبل‌ از گران‌شدن دلار بسیار پایین بود، اما با توجه به شرایط گمرک و قطعات الکترونیکی که از خارج وارد کشور می‌شود در حال حاضر ۱۷۶ هزار تومان است که در این نمایشگاه با تخفیف ویژه ۲۰ درصدی و قیمت ۱۴۱ هزارتومان در اختیار علاقه‌مندان قرار داده می‌شود. البته فروش به تعداد بالا نیز تخفیف بالاتری هم شامل این محصول خواهد شد. هرآنچه که حمایت و فروش از این محصول بیشتر شود هزینه‌ها نیز کاسته شده و قیمت این محصول هم کاسته خواهد شد.

‌به گزارش ایکنا؛ سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

203

کد خبر: 947504

وب گردی

وب گردی