هرکس نقش پیشرو در جامعه دارد، باید ابتدا به فکر تعلیم خود باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت: رسالت معلمان و استادان تنها ارائه آموزش‌های درسی به دانش آموزان و دانشجویان نیست، بلکه به عنوان آموزگاران جامعه، باید الگوی عملی جامعه و نسل جوان باشند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، مراسم هفته بزرگداشت مقام معلم و تکریم روز استاد با حضور دکتر عباسعلی حیدری دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی و واحد اراک، هیأت رئیسه و اعضای هیأت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد.

دکتر عباسعلی حیدری در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهیدمطهری و شهدای فرهنگی و معلمان شهید، گفت: حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه تعبیری دارند که هرکس نقش پیشرو در جامعه دارد، باید در وهله نخست به فکر تعلیم خود باشد، قبل از اینکه در اندیشه تعلیم و تربیت دیگران بر آید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک اظهار داشت: رسالت معلمان و استادان تنها ارائه آموزش‌های درسی به دانش آموزان و دانشجویان نیست، بلکه به عنوان آموزگاران جامعه، باید الگوی عملی جامعه و نسل جوان باشند.

وی افزود: معلمان و استادان باید در حوزه تعلیم و تربیت برای خود دستاوردهایی داشته باشند تا بتوانند نسل جوان را در مسیر رشد و تعالی قرار دهند. کسانی که نقش پیشرو در جامعه دارند باید عامل به توصیه هایی باشند که به دیگران ارائه می‌کنند.

دبیر هیأت امنای استان مرکزی زمینه سازی برای بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت علمی استادان را نیاز اساسی تحقق برنامه های توسعه علمی این استان دانست و گفت: حضور مؤثر و مشارکت استادان در برنامه‌های علمی و فرهنگی دانشگاه نقش مهمی در تربیت نسل جوان و مزین شدن دانشجویان به اخلاق و اندیشه دارد.

در پایان مراسم از استادان برتر و بازنشسته دانشگاه آزاد اسلامی اراک با اهدای لوح سپاس قدردانی به عمل آمد.

202

کد خبر: 947505

وب گردی

وب گردی