نمایشگاه لباس دانشجویان دانشکده هنر تهران مرکز، گامی مهم در جهت حمایت از کالای ایرانی است

مجری طرح نمایشگاه ملورینا گفت :برگزاری چنین نمایشگاهی قطعا میتواند در حمایت از کالای ایرانی نقش بسزایی داشته باشد و این لباسها تولید خود دانشجویان دانشکده هنر است که موجب درامدزایی برای دانشجویان هم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ نمایشگاه طراحی تخصصی دانشجویان دانشکده هنر به همت بسیج دانشجویی این دانشکده با عنوان نمایشگاه طراحی لباس ملورینا در دانشکده هنر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز با حضور دکتر محمد علی خبری رئیس دانشکده هنر واحد تهران مرکز برگزار شد، و نمایشگاه از تاریخ 16 تا 19 اردیبهشت ماه در این مکان دایر خواهد بود و در صورت استقبال قطعا زمان برگزاری تمدید خواهد شد و بعد از آن در دیگر دانشکده های تهران مرکز و دیگر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه خواهد یافت هم چنین در این نمایشگاه، بسیاری از لباس های طراحی و دوخته شده دانشجویان این واحد دانشگاهی عرضه و به فروش خواهد رسید.

غزاله بختیاری مجری طرح نمایشگاه ملورینا ، درباره هدف برگزاری این نمایشگاه گفت: مهم ترین هدف برگزاری این نمایشگاه استفاده از استعدادهای دانشجویان طراحی لباس دانشکده هنر است و برگزاری چنین نمایشگاهی قطعا می تواند در حمایت از کالای ایرانی نقش به سزایی داشته باشد چون ما می توانیم با بکارگیری پارچه با کیفیت و طرح اصیل ایرانی گامی مهم در جهت حمایت از کالای ایرانی برداریم و این لباس ها تولید خود دانشجویان دانشکده هنر است که موجب یک درآمدزایی برای دانشجویان هم خواهد شد.

وی افزود: در طراحی لباس ها، طرح و تم خاصی مدنظر نبوده است و بیشتر کارهایمان را بصورت تلفیقی سنت و مدرنتیه در نظر گرفته ایم و طرحهای مان در برگیرنده انواع پوشش های ایرانی و اسلامی بوده که همه ی اقشار جامعه می توانند از آن استفاده کنند.

رها طباطبایی دانشجوی طراحی لباس دانشکده هنر تهران مرکز و از طراحان لباس این نمایشگاه در ادامه گفت: مانتو های طراحی شده در این نمایشگاه کاملا به روز و تلفیقی از مدرنیته و سنتی است و سعی کرده ایم همه سلیقه ها را در نظر بگیریم. جنس و دوخت پارچه ها عالی و کارها کاملا مزونی است و قیمت ها برای دانشجویان طوری مقرر شده است که همه بتوانند استفاده کنند و در حال حاضر استقبال بسیار خوبی از نمایشگاه صورت گرفته چون همه ی کارها اصیل است و از مدهای دیگر کپی برداری نمی شود.

در همین خصوص سوده روشنده دانشجوی طراح لباس و رئیس پایگاه بسیج دانشکده هنر واحد تهران مرکزی خاطر نشان کرد: مهم ترین دلیل برای برپایی این نمایشگاه فرهنگسازی و ارائه لباس های ایرانی اسلامی با پوشش مناسب بود که متاسفانه امروز در بازار عرضه لباس بانوان خصوصا در بحث مانتو توجه چندانی نمی شود به همین دلیل تصمیم گرفتیم فضایی را ایجاد کنیم که دانشجوها بتوانند براساس دغدغه هایی که دارند عمل کنند.

وی در توضیح نام انتخابی نمایشگاه اظهار کرد: معنای ملورینا مرواید درون صدف است و در ایران باستان و از زمان قبل از اسلام خانم ها از لباس های بلند و پوشیده استفاده می کردند، اینکه امروز پوشش بانوان تغییر ناصحیحی پیدا کرده است جای تامل دارد که قطعا برپایی چنین نمایشگاه هایی با فرهنگسازی در این زمینه به همراه ارائه الگوهای مدرن و پوشیده می تواند سلیقه همه افراد را تامین کند.

در ادامه هدی الفک یکی دیگر از طراحان لباس نمایشگاه ملورینا گفت: آنچه که مسلم است استفاده از پارچه های باکیفیت ایرانی در کنار طرح های اصیل ایرانی در طراحی لباس ایرانی اثرات بسیار مهمی را در حمایت از کالای ایرانی برجای خواهد گذاشت که قطعا با شرایط و فرهنگ جامعه ایرانی سازگارتر خواهد بود.

طلعت صفری رئیس واحد آموزش دانشکده هنر تهران مرکزی نیز در بازدید از از نمایشگاه ملورینا طراحی و کیفیت پارچه های ایرانی بکار برده شده در این نمایشگاه را مورد قبول برشمرد و یادآور شد: اگر در تولید لباس هایمان از پارچه و طراحی ایرانی استفاده شود قطعا گام مهمی را در جهت حمایت از کالای ایرانی برداشته ایم.

204

کد خبر: 947510

وب گردی

وب گردی