موسوی: واحدهای مختلف دانشگاهی از  تالیفات یکدیگر بی اطلاع هستند

نماینده انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به اینکه واحد دانشگاهی با 32 عنوان در نمایشگاه سی و یکم حضور دارد، گفت: البته ایرادی که به این بخش وارد است اینکه واحدهای مختلف دانشگاهی از تالیفات یکدیگر بی اطلاع هستند.

سید محمد موسوی نماینده واحد رشت در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز که به نمایندگی از استان گیلان در غرفه دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارد درباره این دوره از نمایشگاه کتاب تهران، اظهار کرد: در سی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برای ارائه کتاب های دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و واحدهای تابعه استان گیلان به نمایشگاه کتاب آمده ام.

وی افزود: در این دوره از نمایشگاه کتاب با 32 عنوان کتاب جدید آمده ایم که 17 عنوان از این کتاب ها برای واحد رشت و مابقی برای واحد لاهیجان است.

موسوی اضافه کرد: واحد استان گیلان سعی داشت تا با تازه ترین عناوین انتشارات این استان به نمایشگاه سی و یکم بیاید اما به دلیل اینکه در سایر مراکز استان ها واحد ها از وسعت کمتری برخوردار هستند بیشترین عناوین به واحد رشت و لاهیجان اختصاص دارد.

وی درباره پرفروش ترین آثار این واحد دانشگاهی گفت: برخی از آثار از دانشگاه آزاد اسلامی واحد گیلان به چاپ دوم رسیده اند که در واحد رشت جز پرفروش ترین آثار بودند می توان به «معاینات بالینی» آسیه نمازی و «حسابداری یک با رویکرد عملی» از دکتر صادق پور اشاره کرد.

نماینده انتشارات واحد رشت درباره ضعف های غرفه دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه سی و یکم اظهار کرد: غرفه دانشگاه آزاد اسلامی در مکانی قرار گرفته که چندان در معرض دید نیست عملا تاکنون فروشی نداشته ایم.

وی با اشاره به مشکلات سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بی نظمی در حضور نمایندگان انتشارات از سایر استان ها هر ساله در نمایشگاه کتاب دیده می شود و در لحظه آخر که به بازگشایی نمایشگاه کتاب تهران نزدیک هستیم و بخشنامه اعلام لیست کتابها را اعلام می کنند در حالی که این کار از قبل نیاز به برنامه ریزی دارد و حداقل اینکه بعد از سال نو لیست دائمی واحد ها مشخص باشد که هر یک از استان ها با چه تعداد آثاری قرار است در نمایشگاه کتاب حضور داشته باشند.

موسوی با بیان اینکه اگر تصمیم بر حضور در نمایشگاه کتاب تهران باشد سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی لیست تمام واحدها را باید داشته باشد گفت: این امر نیاز به دو لیست تفکیک موضوعی و الفبایی دارد تا یک دانشجو و بازدیدکننده برای پیدا کردن و خریدن کتاب دچار سردرگمی نشود.

نماینده انتشارات واحد رشت اضافه کرد: عناوین هر یک از کتابها به روشنی مشخص نیست که برای کدام واحد است و ترتیب کتابها در قفسه ها چندان گویا نیست که یک بازدید کننده به راحتی بتواند به کتاب مورد نظر خود دست پیدا کند.

موسوی با تاکید بر اعتماد سازی میان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: به دلیل اینکه در رشته کتابداری تحصیل کرده ام بهتر است واحد های مختلف انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی در بحث تبادل کتابخانه ای با یکدیگر همکاری کنند زیرا این امر باعث هماهنگی واحد ها در تامین کتاب و رونق نشر این واحد دانشگاهی می شود.

براساس این گزارش، سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب تهران با شعار « نه به کتاب نخواندن» از 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی برگزار می شود.

502

کد خبر: 947530

وب گردی

وب گردی