مونا زارع: زمان فرهنگ‌سازی اهالی ‌کتاب رسیده‌ است

یک نویسنده و طنزنویس گفت: زمان فرهنگ‌سازی مسئولان و مردم فرا رسیده ‌است و دیگر شعار، جوابگو نیست و من امیدوارم که شعار نمایشگاه امسال عملی شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ستاد خبری و رسانه‌ای سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مونا زارع ضمن بیان استقبال گرم و صمیمانه‌ی مردم از نمایشگاه کتاب گفت: من از طرفی از حضور قشر کتاب‌خوان در نمایشگاه بسیار خوشحالم، اینکه مردم هنوز با حضور رسانه‌های اجتماعی و پیشرفت تکنولوژی، کتاب کاغذی می‌خوانند، مرا بسیار جذب می‌کند ولی از طرفی بابت گرانی کتاب‌ها، مشکلات اقتصادی مردم و یا کتاب‌خوانی مردم در شبکه‌های مجازی ناراحتم.

نویسنده‌ی کتاب «چگونه پدرم را کشتم» با حضور در غرفه‌ی نشرچشمه، درباره‌ی تاثیرگذاری شعار نمایشگاه امسال «نه به کتاب نخواندن» بر فرهنگ‌سازی مردم برای کتاب‌خوانی گفت: من فکر می‌کنم که ما در جامعه‌ای پر از شعار هستیم به‌گونه‌ای که جامعه دچار شعارزدگی شده‌است. من فکر‌ می‌کنم که دیگر زمان فرهنگ‌سازی از جانب مسئولان و مردم است و دیگر شعار، جوابگو نیست و من امیدوارم که این شعار عملی شود و ما نمود آن را در جامعه ببینیم.

زارع در پایان ضمن بیان نقش خود بر تشویق مخاطبان به کتاب‌خوانی خاطرنشان کرد: من به عنوان یک نویسنده، تنها می‌توانم در حوزه‌ای که می‌نویسم، خوب باشم چراکه مخاطبان من بیشتر قشر خانم هستند چون ما طنزنویس زن بسیار کم داشتیم و من سعی می‌کنم دغدغه‌های زن‌ها را بیشتر به زبان طنز بیان کنم و به‌نوعی با آن‌ها شوخی کنم و تاجایی که اجازه دارم، تابوهای موجود را بشکنم و جلو بروم. شاید در برخی نوشته‌هایمان، بتوان مسائلی را به زبان طنز فرهنگ‌سازی کرد.

سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

503

کد خبر: 947535

وب گردی

وب گردی