افشاگری مادر انقلاب یمن در آکسفورد

توکل کرمان، سیاستمدار یمنی که قرار است برای سخنرانی به دانشگاه آکسفورد برود طی توییتی اعلام کرد که به آنجا می روم تا در مورد تروریسم و ظلم هایی که به مردم کشورم می شود، سخنرانی کنم.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، توکل کرمان برنده یمنی جایزه صلح نوبل در توییتی نوشت:"به آکسفورد می روم تا در مورد تروریسم سخنرانی کنم و در آنجا خواهم گفت که کشورم در معرض خطر تروریست های بین المللی قرار دارد."

وی افزود که هزاران تن از هموطنان محاصره شده و بی گناهش در حملات هر روزه زخمی و کشته می شوند.

کرمان اظهار داشت که یمن قربانی تروریست های حکومتی امارات و عربستان است. کشورهایی که این دو را تسلیح می کنند نیز حامی تروریست ها هستند.

وی پیش از این گفته بود انگلیس در بحران کنونی یمن مسئول است؛ چرا که سلاح‌های عربستان را تامین می‌کند. او از انگلیس و آمریکا خواست تا تامین سلاح برای طرف‌های درگیر در یمن را متوقف کنند.

توکل کرمان همچنین خواستار آن شد تا محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی بابت کشتارها در یمن در دادگاه کیفری بین‌الملل محاکمه شوند.

توکل کرمان، سیاستمدار و فعالی است که در یمن به عنوان "مادر انقلاب" شناخته می‌شود و در ظهور قیام‌ها، حین بهار عربی نقش ویژه‌ای داشت. در حالی است که میزان تلفات جنگ یمن از ۱۲ هزار تن گذشته است.

کد خبر: 947546

وب گردی

وب گردی