فعالیت ۲۹ هسته فناور در دانشگاه‌های آزاد سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه‌های آزاد سیستان و بلوچستان گفت: ۲۹ هسته فناور در دانشگاه‌های آزاد سطح استان فعال است تا کمک کند ایده نخبگان علمی دانشگاهی به مرحله عمل برسد.

به گزارش ایسکانیوز، سلطانعلی میر امشب در نشست خبری با اصحاب رسانه استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بیش از 80 درصد فارغ التحصیلان سیستان و بلوچستان مربوط به دانشگاه آزاد هستند و یک سوم دانشجویان فعلی سطح استان در مراکز دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر 8 شعبه دانشگاه آزاد در سطح استان فعال است که 2 شعبه زابل و چابهار بین‌المللی هستند که البته دانشگاه زابل نیز در همین ماه‌های اخیر به سطح بین‌المللی ارتقاء پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا دانشگاه‌های آزاد سطح استان را در راستای حل مشکلات جامعه و به ویژه استان جهت‌دهی کنیم.

میر با بیان اینکه گسترش کمی و کیفی آموزش عالی توسط دانشگاه آزاد در استان در سال جاری در دستور کار این دانشگاه قرار دارد، ادامه داد: امسال جذب دانشجو در شهرستان‌های دلگان، میرجاوه، قصرقند و‌کنارک در قالب مراکز سما و مقاطع کاردانی در دستور کار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: همایش ملی عرفان و اخلاق در ادبیات فارسی، همایش موعودگرایی، همایش عاشورا، همایش 40 سال 40 پیروزی و برگزاری جدی کرسی‌های آزاداندیشی از جمله برنامه‌های فرهنگی است که با استفاده از اساتید و شخصیت‌های ملی امسال در دانشگاه‌های آزاد استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 8 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه‌های آزاد سطح استان وجود دارد، اضافه کرد: پارک علم و فناوری در راستای تجاری سازی فناوری اخیراً در دانشگاه آزاد استان راه‌اندازی شده و برنامه داریم در راستای اشتغال‌زایی مراکز رشد را در دانشگاه‌های آزاد سطح استان فعال‌تر کنیم.

میر تصریح کرد: همکاری علمی و فرهنگی با دانشگاه‌های سطح استان و حتی کشور به طور جدی در دستور کار ما قرار دارد تا از ظرفیت دیگر دانشگاه‌ها نیز جهت هم‌افزایی استفاده کنیم.

901

کد خبر: 947599

وب گردی

وب گردی