هوا در شمال‌شرق و سواحل شمالی گرم می شود

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از اواخر امروز به سبب وزش باد شدید بر عراق، پدیده باد و گرد و خاک در برخی نقاط غرب و جنوب‌غرب پیش‌بینی می شود.

احد وظیفه در مصاحبه با ایسکانیوز از گرم شدن هوا در سواحل شمالی و شمال شرقی کشور خبر داد و گفت: از امروز تا چهارشنبه 19 اردیبهشت در سواحل شمالی و شمال‌شرق کشور افزایش 5 تا 8 درجه‌ای دما رخ می‌دهد و از اواخر امروز، پدیده باد و گرد و خاک در برخی نقاط غرب و جنوب‌غرب پیش‌بینی می‌‌شود.

وی با اشاره به کاهش فعالیت سامانه بارشی از امروز در نیمه غربی کشور و رگبار پراکنده در برخی نقاط شمال‌شرق، شرق و دامنه‌های البرز شرقی، گفت: از بعد از ظهر امروز سامانه بارشی جدیدی وارد کشور شده و در برخی مناطق غرب و شمال غرب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت با احتمال تگرگ رخ خواهد داد.

به گفته مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور این سامانه روز سه‌شنبه تقویت شده و نیمه غربی کشور، نواحی مرکزی، برخی نقاط جنوب، استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی و شرقی را دربرمی‌گیرد و شدت بارش در این روز در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، ایلام، خوزستان، قزوین و شمال استان‌های تهران، سمنان و البرز پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: امروز به سبب وزش باد نسبتاً شدید در شرق کشور به ویژه منطقه زابل باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و شرق خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای‌عمان یکشنبه مواج خواهند بود.

وظیفه یادآور شد: روزهای دوشنبه تا چهارشنبه افزایش 5 تا 8 درجه‌ای دما در سواحل شمالی و شمال‌شرق رخ خواهد داد.

705

کد خبر: 947602

وب گردی

وب گردی