نمایشگاه کتاب به نیمه راه رسید/حضور دکتر ولایتی در مصلی

در پنجمین روز از برگزاری سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب تهران دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی از جلد سوم کتاب دایره المعارف پزشکی اسلام و ایران رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، نمایشگاه کتاب تهران در مصلی امام خمینی در حالی پنجمین روز خود را سپری کرد که میزان بازدید کنندگان به نسبت سه روز اول نمایشگاه افت چشمگیری داشت.

از ابتدای نمایشگاه کتاب تهران که در روز 12 اردیبهشت ماه همزمان با نیمه شعبان و در ادامه روزهای آخر هفته، نمایشگاه با سیل خروشان بازدیدکنندگان غافلگیر شد از روز شنبه، تعداد بازیدکنندگان با کاهش چشمگیری روبرو شد.

روز گذشته دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب از غرفه انتشارات امیر کبیر بازدید و از جدیدترین کتاب خود تحت عنوان «دایره المعارف پزشکی اسلام و ایران» رو نمایی کرد.

همچنین امیرمسعود شهرام نیا قائم مقام نمایشگاه با حضور در جمع خبرنگاران از پلمب دو غرفه در نمایشگاه خبر داد. یکی از مواردی که این مسئول در نشست خبری خود به آن اشاره کرد، این بود که بخشی از تخلفات به حوزه‌های مالی به ویژه بحث بن کتاب برمی‌گردد. باید پذیرفت که هر زمان و هر جایی که یارانه توزیع شود امکان پولشویی و انجام برخی تخلفات هم وجود دارد.

در ادامه درباره حضور رهبر انقلاب به نمایشگاه کتاب نیز سوالی مطرح شد که شهرام نیا در این باره گفت: دکتر صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراوداتی که با معظم له داشته‌اند از ایشان برای تشریف فرمایی به نمایشگاه دعوت کرده باشند اما از کم و کیف این موضوع بی‌اطلاعم و اینکه به صورت قطعی اعلام شده باشد ایشان به نمایشگاه تشریف می آورند یا خیر، نامشخص است.
از ابتدای هفته همچنین برنامه های حضور اورهان پاموک نویسنده سرشناس ترک برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد.

یکی دیگر از خبرهای مهم روز گذشته نمایشگاه مربوط به گفتگوی محمدجواد مرادی نیا مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کارگروه نظارت بر نشر داخلی در نمایشگاه درباره تخلفات غرفه سخن گفت و میزان این موضوع را در ۳ روز اول نمایشگاه اندک توصیف کرد.

502

کد خبر: 947603

وب گردی

وب گردی