ثبت نام  بیش از 60 هزار نفر  در بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت

در حالی که مهلت قانونی ثبت نام در بیست و سومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان دانشگاه‌های علوم پزشکی به اتمام رسیده، آمار ثبت نام کنندگان از این ماراتن قرآنی به رکورد تازه‌ای دست یافت. از بدو آغاز ثبت نام جشنواره تاکنون، بیش از ۶۰ هزار نفر در بخش‌های مختلف، حضور خود را در این رویداد قرآنی قطعی کرده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز با پایان مهلت قانونی ثبت نام در بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت ، آمار ثبت نام کنندگان از این رویداد بزرگ قرآنی از مرز ۶۰ هزار نفر عبور کرد. این در حالی است که تاکنون در جشنواره‌های قرآنی ادوار گذشته به لحاظ استقبال و مشارکت با چنین رقمی مواجه نبودیم و این یک رکورد بی‌سابقه برای جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت به شمار می‌رود.

از تعداد بیش از ۶۰ هزار نفر ثبت نام کننده در این جشنواره، ۳۵ هزار و ۴۷ نفر را کارمندان و ۲۲ هزار و ۵۲۶ نفر را دانشجویان تشکیل می‌دهند و امسال یک‌هزار و ۷۹۹ استاد در جشنواره بیست و سوم ثبت نام کرده اند.

بر اساس اعلام مرکز قرآن وعترت وزارت بهداشت، جمع آوری آثار بخش‌های غیرحضوری بیست و سومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، تا اواخر تیرماه امسال اعلام شده است.

یکی از ویژگی‌های بارز برگزاری این جشنواره قرآنی که این دوره از جشنواره را نسبت به ادوار گذشته متمایز کرده است، استقبال فزاینده و چشمگیر اعضای هیات علمی، اساتید دانشگاه و روسای مراکز درمانی و بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی و همچنین رؤسا ، معاونان فرهنگی و دانشجویی و مدیران فرهنگی این دانشگاه‌هاست که قطعا حضور این عزیزان به عنوان متولیان سلامت کشور در جشنواره قرآن و عترت، جدا از بحث برگزاری مسابقات و گرفتن رتبه، تاثیر بسزایی در اعتباربخشی به جشنواره قرآن و عترت می‌گذارد و باعث می‌شود دانشجویان به عنوان آینده‌سازان نظام سلامت کشور، علاوه بر کسب علم و تحصیل در فضاهای دانشگاهی، با مشارکت در جشنواره‌ها و مسابقات قرآنی، با این کتاب آسمانی بیشتر انس بگیرند و یکی از اهداف اصلی مرکز قرآن وعترت وزارت بهداشت در برگزاری منظم و همه ساله جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان، ایجاد انگیزه برای مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های قرآنی و جلوگیری از مهجوریت قرآن است که خوشبختانه در این امر مهم، مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت طی سال‌های گذشته توانسته است به اهداف مدنظر برسد.

700

کد خبر: 947630

وب گردی

وب گردی