نوروزی: بهتر بود در 3 دیدار اول، بازی می‌کردم/ به چین نخوریم، در جاکارتا سوم می‌شویم

کاپیتان تیم ملی تنیس روی میز ایران گفت: اگر نیاز بود برای بازی حساس اسپانیا از من استفاده شود، بهتر بود قبل از این دیدار، حداقل در یکی از 3 دیدار، بازی می کردم تا با جو سالن و شرایط مسابقات آشنا شوم.

افشین نوروزی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد صعود تیم ملی تنیس روی میز ایران به دسته اول با پیروزی مقابل اوکراین در مسابقات جهانی سوئد اظهار داشت: این اتفاق اولین بار برای پینگ پنگ ایران افتاد و افتخار بزرگی محسوب می شود که توانستیم به دسته اول برترین های پینگ پنگ جهان صعود کنیم. کار بسیار سختی بود ولی توانستیم بین 24 تیم بعد از یک نبرد طولانی به فینال برسیم و در نهایت صعود خود را جشن گرفتیم.

وی در واکنش به این سؤال که آیا اضافه شدنش از دیدار با اسپانیا، استراتژی بود یا خیر، گفت: مسئولیت تیم با سرمربی است و او باید 3 بازیکن را انتخاب کند و در ترکیب قرار دهد. آقای جمیل لطف الله نسبی (سرمربی تیم ملی) باید پاسخ این سؤال را بدهد. بعید می دانم استراتژی خاصی در کار بوده باشد چرا که اگر نیاز بود برای بازی حساس اسپانیا از من استفاده شود، بهتر بود قبل از این دیدار، حداقل در یکی از 3 دیدار، بازی می کردم تا با جو سالن و شرایط مسابقات آشنا شوم.

کاپیتان تیم ملی تنیس روی میز ایران تصریح کرد: در پینگ پنگ، به خاطر سبک بودن توپ، سالن به سالن سرعت توپ تغییر می کند. بعد از این که آقای لطف الله نسبی از امین احمدیان در بازی با آمریکا استفاده کرد، او بازی خوبی را انجام نداد و 3 بر صفر نتیجه را به حریفش واگذار کرد. سرمربی بعد از آن تصمیم گرفت در بازی با اسپانیا، من بازی کنم. با وجود اینکه اولین بازی ام بود و حریف سختی نیز داشتم اما توانستم در این بازی حساس پیروز شوم و در بازی های بعدی نیز از من استفاده کردند و توانستم 4 مسابقه حساسم تا صعود به دسته برتر را با پیروزی پشت سر بگذارم.

نوروزی در خصوص اینکه اگر به اوکراین می باخت، کار صعود به اما و اگر می کشید، خاطرنشان کرد: واقعا در چنین مسابقات تیمی، بازی سوم بسیار مهم است. ما در بازی با اوکراین یک-یک مساوی بودیم، این تیم یک بازیکن چینی خیلی خوب داشت و بعد از بازی من باید با نوشاد عالمیان رقابت می کرد، اگر من می باختم، نتیجه 2 بر یک به سود اوکراین شده و «نوشاد» از نظر روحی و روانی دچار مشکل می شد. فشار زیادی روی من بود، استرس زیادی داشتم دو گیم اول را باختم اما توانستم با جنگندگی، صرف فعل خواستن، تلاش برای پیروزی و استفاده از تجربیاتم، 3 گیم بعدی را ببرم. دیگر اگر «نوشاد» شکست می خورد، باز هم نمی باختیم و کار به تساوی می کشید.

وی درباره بازی های آسیایی 2018 جاکارتا گفت: بله، ان شاءالله با همین ترکیب به اندونزی می رویم. البته کار سختی در پیش داریم. قبل از این که به مسابقات جهانی سوئد برویم، می دانستیم کار بسیار دشوار است چون تیم های قدرتمندی مثل ایتالیا، آمریکا، دانمارک، صربستان و اسلواکی حضور داشتند و 24 تیم قوی آمده بودند ولی قبل از مسابقات گفتم هدف مان راهیابی به دسته برتر جهان است که این اتفاق هم رخ داد. پیش بینی می کنم در بازی های آسیایی هم اگر روزمان باشد و در مرحله یک چهارم نهایی به چین نخوریم، می توانیم در قسمت تیمی شانسی برای سوم آسیا داشته باشیم.

604

کد خبر: 947649

وب گردی

وب گردی