انتخاب «سریزدی» به عنوان شهردار بستگی به دفاع از برنامه اش دارد

رئیس شورای شهر کرج با اشاره به معرفی «مجید سریزدی» به عنوان گزینه تصدی شهرداری کرج گفت: انتخاب وی به عنوان شهردار به برنامه ای که ارائه و دفاعی که از برنامه هایشان می کنند، بستگی دارد.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، اصغر نصیری شهردار کرج روز 26 فروردین ماه 97 در جلسه شورای اسلامی شهر کرج از سمت خود استعفا داد و محمدرضا احمدی نژاد به سرپرستی شهرداری کرج منصوب شد؛ رئیس شورای شهر دلیل استعفای وی را بیشتر به رابطه شورا و شهرداری مرتبط می دانست.

حدود دو هفته از استعفای شهردار کرج گذشته که انتقادات نسبت به عدم برگزاری جلسات شورای این شهر برگزار شد.

روز گذشته یکشنبه 16 اردیبهشت ماه در جلسه علنی شورای شهر کرج 7 نفر از اعضای شورا «مجید سریزدی» را به عنوان گزینه تصدی شهرداری کرج معرفی کردند.

گفتنی است مجید سریزدی پیش از این شهردار کرج و معاون عمرانی استاندار البرز بوده است.

محمد نبیونی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: آقای سریزدی تنها گزینه ای است که تاکنون به صورت رسمی معرفی شدند اما هنوز دیگر اعضای شورا شهر گزینه مورد نظر خود را معرفی نکرده و به محض معرفی گزینه های دیگر آنها به اطلاع مردم رسانده می شود.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر از عملکرد سریزدی در پست های دیگر رضایت داشته اید، گفت: هنوز عملکرد ایشان مورد بررسی قرار نگرفته و پس از معرفی سایر گزینه های تصدی شهرداری، برنامه های نامزدهای دیگر دریافت و در صحن علنی حضور و گزارش کار خود را اعلام می کنند.

رئیس شورای شهر کرج ادامه داد: کاندیداها باید فعالیت های گذشته و تجارب خود در حوزه هایی مختلف و برنامه راهبردی یا عملیاتی خود را برای امور شهر ارائه داده و اعضای شورای شهر در نهایت تصمیم گیری خواهند کرد.

نبیونی در پاسخ به این سوال که آیا در شورای شهر برای انتخاب شهردار دودستگی به وجود آمده یا خیر، گفت: هنگامی که بحث انتخاب افراد باشد، اعضا نقطه نظرات متفاوتی خواهند داشت و این نقطه نظرات از طریق بحث و گفت وگو به هم نزدیک می شوند و نهایتا با رای گیری که به صورت دموکراتیک برگزار می شود یک جمع بندی نهایی به دست خواهد آمد؛ این موضوع یک امر طبیعی است که در رابطه با انتخاب شهردار هم همین موضوع در شورای شهر کرج صدق می کند.

جلسات شورای شهر در حال حاضر روی بحث انتخاب شهردار است

وی در رابطه با برگزاری جلسه بعدی شورای شهر برای انتخاب شهردار گفت: موضوعات جلسات شورا در حال حاضر بر روی بحث انتخاب شهردار است و طبق روال جلسات عادی تشکیل خواهد شد و بحث انتخاب شهردار را دنبال خواهیم کرد.

رئیس شورای شهر کرج با تاکید بر این که جلسات شورای شهر دو روز در هفته برگزار می شود، تصریح کرد: با توجه به این که در جلسه قبل به موضوع تصدی شهرداری پرداختیم، در جلسه آتی شورا هم به این موضوع می پردازیم و مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و با توجه به برگزاری جلسات در صحن علنی، اعضای شورا در جلسه حضور داشته و به مردم نتایج را انتقال خواهیم داد.

انتخاب سریزدی به عنوان شهردار بستگی به دفاع از برنامه اش دارد

نبیونی در پاسخ به این سوال که انتخاب شهردار نیاز به چند رای از رای اعضای شورا شهر دارد، اظهار داشت: با توجه به مصوبات شورا انتخاب شهردار با تعداد رای نصف به علاوه یک ارتباط قانونی و انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که احتمال انتخاب سریزدی به عنوان شهردار چقدر است، گفت: انتخاب ایشان به عنوان شهردار بستگی دارد به برنامه ای که ارائه و دفاعی که از برنامه هایشان خواهند داشت.

رئیس شورای شهر کرج افزود: در حال حاضر قضاوتی در رابطه با انتخاب سریزدی نمی توان داشت یا جهت گیری خاصی نمی توان داشته باشیم، اما قطعا یکی از گزینه هایی که تاکنون برای تصدی شهرداری توسط اعضای شورا شهر معرفی شده است ایشان بوده و ان شاءالله جزء گزینه هایی هستند که به مرحله ارائه برنامه و دفاع از برنامه خود قطعا خواهند رسید و اعضای محترم شورا تصمیم گیری خواهند کرد.

وی با اشاره به این که هنوز تاریخ ارائه برنامه ها اعلام نشده است، گفت: دوستان در جلسات فرصت دارند گزینه های خود را معرفی کنند.

901/900

کد خبر: 947674

وب گردی

وب گردی