کنترل 30 میلیون وسیله نقلیه با امکانات مکانیکی عملی نیست

وزیر راه و شهرسازی گفت:در چهار سال گذشته سرمایه گذاری زیادی در حوزه استقرار سیستم های هوشمند در راه های کشور انجام شده و در این راستا 700 میلیارد تومان برای نصب دوربین های نظارتی در راه های کشور سرمایه گذاری شده است.

به گزارش ایسکانیوز، عباس آخوندی با اشاره به اهمیت استفاده از سیستم های هوشمند در کنترل وسایل نقلیه در راه های کشور گفت: هم اکنون 30 میلیون وسیله نقلیه (خودرو ـ موتورسیکلت) در کشور فعال است و کنترل آنها با امکانات مکانیکی دیگر عملی نیست.

«عباس آخوندی» در گردهمایی روسای ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور افزود: زمانی طول راه های کشور 50 هزار کیلومتر و یک و نیم میلیون وسیله نقلیه در کشور بود و کنترل آن با استفاده از سیستم های مکانیکی عملی بود اما هم اکنون با این میزان وسیله نقلیه در کشور باید توسعه سیستم های هوشمند در راه های کشور مورد توجه جدی قرار گیرد تا شاهد ارتقای امنیت در راه های کشور باشیم.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در چهار سال گذشته سرمایه گذاری زیادی در حوزه استقرار سیستم های هوشمند در راه های کشور انجام شده و در این راستا 700 میلیارد تومان برای نصب دوربین های نظارتی در راه های کشور سرمایه گذاری شده است.

ایرنا

705

کد خبر: 947678

وب گردی

وب گردی