شرکت ملی نفت ایران به دنبال تعامل با شرکت‌های داخلی و خارجی / تحریم ها مانعی در توسعه اقتصادی ایران ایجاد نمی‌کند

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران ، به انجام فعالیت‌های توسعه‌ای مطلوبی در غرب کارون اشاره کرد و افزود: شرکت ملی نفت ایران به دنبال تعامل با شرکت‌های داخلی و خارجی و کسب تجارب بیشتر است. شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی در حال تقویت خود هستند و چالش‌های مختلف نمی‌تواند فعالیت‌های توسعه‌ای را در این شرکت متوقف کند

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ غلامرضا منوچهری معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران در نشست معرفی بلوک‌های اکتشافی شرکت ملی نفت ایران که با حضور نمایندگان شرکت‌های داخلی و خارجی در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت در حال برگزاری است، اظهار کرد: ایران به عنوان کشوری که از ذخایر نفت و گاز بسیاری برخوردار است، جای کار بسیاری در حوزه اکتشاف دارد و از این رو درصددیم ۱۴ بلوک اکتشافی را در این نشست معرفی کنیم.

او در معرفی بلوک‌های اکتشافی از حوضه‌های رسوبی در مناطق زاگرس، ایران مرکزی، کپه داغ و مغان نام برد و افزود: شرکت ملی نفت ایران، معرفی بلوک‌های دیگری را نیز در برنامه آتی خود دارد.

منوچهری گفت: استراتژی ما در شرکت ملی نفت ایران، بهره‌مندی از مدل جدید قراردادهای نفتی برای توسعه میدان‌هایی است که در این زمینه تاکنون سه قرارداد نفتی امضا شده و با توجه به مذاکرات خوبی که از سوی تیم های مذاکراتی شرکت ملی نفت در دست پیگیری است، پیش‌بینی می‌کنیم ظرف ۶ ماه آینده بر تعداد این قراردادها افزوده شود.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران با اشاره به تداوم فعالیت‌های توسعه‌ای در صنعت نفت ایران گفت: امسال فازهای باقیمانده پارس جنوبی تکمیل می‌شود و تنها توسعه فاز۱۱ و بخشی از توسعه فاز ۱۴ باقی می‌ماند که هم اکنون توسعه فاز ۱۱ از سوی کنسرسیومی به رهبری توتال در دست انجام است.

منوچهری همچنین به انجام فعالیت‌های توسعه‌ای مطلوبی در غرب کارون اشاره کرد و افزود: شرکت ملی نفت ایران به دنبال تعامل با شرکت‌های داخلی و خارجی و کسب تجارب بیشتر است. شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی در حال تقویت خود هستند و چالش‌های مختلف نمی‌تواند فعالیت‌های توسعه‌ای را در این شرکت متوقف کند. با توجه به اینکه بر اساس مصوبه صادره از هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران به زودی مناقصه واگذاری بلوک‌های اکتشافی این شرکت برگزار خواهد شد.

مناقصه ۱۴ بلوک اکتشافی در ماه ژوئیه برگزار می‌شود

همچنین در حاشیه معرفی ۱۴ بلوک اکتشافی از سوی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود از ۱۴ بلوک اکتشافی، ۶ بلوک دارای جذابیت برای سرمایه گذاران خارجی باشد و برای آن قرارداد توسعه‌ای امضا شود.

او مساحت این بلوک‎های اکتشافی را حدود ۸۰ هزار کیلومتر مربع عنوان کرد و افزود: شرکت‎های او ام وی اتریش، لوک اویل روسیه، شرکت ملی نفت چین (سی‌ان‌پی‌سی) چین و ... علاقه‌مندی خود را برای حضور در این بلوک‎های اکتشافی اعلام کردند.

مدیراکتشاف شرکت ملی نفت ایران اظهار امیدواری کرد از ۱۴ بلوک معرفی شده که نیمی از آن در حوزه زاگرس و خلیج فارس قراردارند چهار بلوک تجاری و اقتصادی باشد.

402

کد خبر: 947702

وب گردی

وب گردی