راهکار های تحول در کشاورزی کشور در یک مستند سریالی

کارگردان مستند سریالی «میوه ها روی درخت مانده اند» از ساخت مستندی با موضوع بررسی وضعیت کشاورزی کشور و ارائه راهکار به متولیان این حوزه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، علی خسروی در خصوص ایده ساخت مستند «میوه ها روی درخت مانده اند» گفت: نوروز سال 95 بود که اینجانب ایده با موضوع کشاورزی در ایران برای ساخت مستند به ذهنم رسید ولی مدت زیادی طول کشید که بتوانم این ایده را برای کار تکمیل و آماده کنم. زیرا موضوع اقتصادی بود و کار تخصصی می خواست.

وی ادامه داد: از همان ابتدا قصد داشتم که موضوعات مختلف را به صورت چند برنامه تلویزیونی بپردازم و در حوزه های تولید، عرضه، صادرات، واردات، قاچاق، مدیریت و فرهنگ مصرف کار کنم. در هر قسمت به آسیب ها، راهکار های آن حوزه پرداخته ام. برای ورود به هر حوزه نیز با استفاده از بهترین اساتید دانشگاه های ایران کار را به انجام رساندم تا راهکارها به صورت عملیاتی و علمی باشند و دستگاه های متولی بتوانند از این راهبرد ها استفاده کنند.

این کارگردان مستند در ادامه به علت انتخاب این سوژه اشاره کرد و اظهار داشت: علت پرداختن به این موضوع برای من به این دلیل بود که چرا با وجود اهمیت کشاورزی در اقتصاد کشور چرا این حوزه به خوبی مدیریت نمی شود.

علی خسروی در پایان ورود به حوزه راه حل را نقطه قوت مستند «میوه ها روی درخت مانده اند» دانست و گفت: ما در مستند «میوه ها روی درخت ها مانده اند» فقط به آسیب شناسی نپرداختیم و این مسأله فکر می کنم مزیت رقابتی ما نسبت به سایر کارهای تولید شده در این حوزه است.

مستند «میوه ها روی درخت مانده اند» در ده قسمت به کارگردانی علی خسروی و تهیه کنندگی احمد شفیعی در خانه مستند انقلاب اسلامی در حال تهیه است.

503

کد خبر: 947703

وب گردی

وب گردی