برپایی نمایشگاه تصویرسازی مطبوعات در گالری ایده

نمایشگاه دو روزه تصویرسازی مطبوعات روز چهارشنبه 19 اردیبهشت‌ماه در گالری ایده افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی گالری ایده، نمایشگاه و کار‌گاه آموزشی تصویرسازی در مطبوعات و استوری‌بورد (داستان مصور) با حضور فرهاد فروتنیان 19 اردیبهشت‌ماه در ایده برگزار می‌شود.

فرهاد فروتنیان، بازیگر تئاتر و تلویزیون، کارتونیست و تصویرساز نشریات متعدد ایران و هلند درباره برگزاری این دو کارگاه آموزشی درمدرسه ایده گفت: با توجه به اینکه بخش تصویرسازی در مطبوعات ما نقش پررنگی دارد، قرار است که بر مبنای آن کارگاهی را تحت عنوان «تصویرسازی مطبوعاتی» اجرا کنیم تا تجربیاتی را که نتیجه سال‌ها فعالیت من در خارج از ایران است بتوانم به نسل جوان منتقل کنم.

وی افزود: تصویرسازی در مطبوعات از جمله بخش‌های مهم و جذاب است به همین خاطر نیز فکر می‌کنم که هماهنگی با دانش روز دنیا در این عرصه یک نیاز جدی است که باید به آن توجه کرد.

این هنرمند افزود: همان‌طور که می‌دانید ما در ایران نشریات و روزنامه‌های متعددی داریم که هر کدام از آن‌ها گروه خاصی از مخاطبان را دارند، بر همین اساس نیز ما سعی داریم که استانداردهای موجود را به تصویرگران مطبوعاتی بیاموزیم تا بدانند که مخاطبان برای هر مطلب، تیتر یا صفحه چقدر زمان صرف می‌کنند زیرا طراح با دانستن این استانداردها می‌تواند بر نوع اجرای کار خود تمرکز کند و بداند که چه میزان از توجه مخاطب را خواهد داشت.

فروتنیان از برگزاری کارگاه دیگری تحت عنوان استوری بورد (فیلمنامه تصویری) خبر داد و در این باره گفت: ساختن فیلم‌نامه مصور که در خدمت تولید نسخه اصلی فیلم است از جمله بخش‌هایی است که امروزه در دنیا اجرا می‌شود و بسیاری از فیلم‌های مطرح جهان از آن بهره برده‌اند.

وی افزود: استوری بورد این امکان را به کارگردان می‌دهد که در مرحله پیش تولید، کتابی را داشته باشد که شامل فیلم‌نامه دکوپاژ شده و کاملاً مصور است و به نوعی می‌تواند، دفترچه راهنمای تمام گروه برای تولید اثر باشد و میزان خطاها را به صفر نزدیک کند.

این هنرمند توضیح داد: اجرای استوری بورد یک هنر کاربردی است و کمک می‌کند که خواسته‌ها و تصورات کارگردان به شکلی مصور و نزدیک به آنچه که او می‌خواهد، اجرا شود. در این کارگاه نیز استاندارهای این حوزه در اختیار هنرجویان قرار خواهد گرفت.

نمایشگاه و ورک‌شاپ استوری‌بورد چهارشنبه 19 اردیبهشت از ساعت 14 و نمایشگاه و نشست تصویرسازی مطبوعاتی نیز از ساعت 17 در گالری ایده واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، خیابان هجدهم، پلاک ۲۶ میزبان دوستداران هنر است.

503

کد خبر: 947718

وب گردی

وب گردی