آیین بزرگداشت چهلمین سال تأسیس دانشگاه صنعتی اصفهان

فردا ،سه شنبه، چهلمین سال تأسیس دانشگاه صنعتی اصفهان یکی از دانشگاه‌های بزرگ و مهم کشور است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز اصفهان؛ رییس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه آیین بزرگداشت چهلمین سال تأسیس دانشگاه صنعتی اصفهان و نیز بهره‌برداری از چندین طرح مهم دانشگاهی، رویدادهای مهم این مراسم است گفت: در چهاردهه گذشته بیش از 50 هزار دانش آموخته ممتاز در مقاطع کارشناسی ،کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه تربیت شده اند.
سید محمود مدرس هاشمی با اشاره به اینکه هم‌اینک این دانشگاه از حدود 500عضو هیئت‌علمی برجسته کشور در سه حوزه فنی و مهندسی، علوم پایه و کشاورزی و منابع طبیعی بهره‌مند‌است، افزود: نزدیک به 11 هزار دانشجو در مقاطع سه‌گانه در 14دانشکده و هشت پژوهشکده این دانشگاه، در حال تحصیل آموزش‌های آکادمیک و انجام پژوهش‌های کاربردی هستند.
وی پیشگیری و حل معضلات متعدد از صنعت و اقتصاد کشور را دیگر دستاوردهای ارزشمند و بی‌بدیل دانشگاه صنعتی اصفهان در چهار دهه گذشته دانست و گفت: این دانشگاه با برخورداری از رشته‌های فنی مهندسی در کنار علوم پایه ریاضی، فیزیک و شیمی، چالش‌های فراوانی را از پیش روی صنعت کشور برداشته که حداقل دستاوردهای آن، کمک به اقتصاد کشور، کارآفرینی و ایجاد اشتغال بوده است.
در این مراسم از برگزیدگان و فارغ‌التحصیلان بنام این دانشگاه و همچنین همکاران و مدیران کارآمد قدردانی می شود.
آیین بزرگداشت چهلمین سال تأسیس دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور و منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر فردا در تالار شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.
دانشگاه صنعتی اصفهان یکی از دو دانشگاه بزرگ دولتی استان اصفهان و با دو هزار و 300هکتار مساحت، بزرگ‌ترین دانشگاه کشور از لحاظ وسعت است.

کد خبر: 947736

وب گردی

وب گردی