وظیفه معلمان سوق دادن فرهنگ جامعه به سوی رشد و تعالی است

در فرهنگ اسلام، مقام معلم بسیار ارزشمند و والاست به گونه‌ای که به تصدیق بسیاری از بزرگان دین، مقام معلم با مقام انبیای الهی سنجیده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از واحد دهاقان، دکتر سیدحسن حجازی، سرپرست واحد در مراسم گرامیداشت هفته معلم در سخنانی در جمع اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه گفت: « در فرهنگ اسلام، مقام معلم بسیار ارزشمند و والاست به گونه‌ای که به تصدیق بسیاری از بزرگان دین، مقام معلم با مقام انبیای الهی سنجیده شده است. در اهمیت مقام معلم می‌توان به این نکته که پروردگار جهانیان نخستین معلم انسانیت است، اشاره نمود ».


حجازی در بخش دیگری از بیانات خود با برشمردن وظایف معلمان در جامعه تصریح کرد: « سوق دادن فرهنگ جامعه به سوی رشد و تعالی و سمت و سوی فرهنگ اسلامی و سد نمودن راه‌های نفوذ فرهنگ‌های بیگانه از جمله وظایف معلمان و استادان است. آموزش و پرورش تنها راه دستیابی به کمال، سعادت و خوشبختی است. »


سرپرست واحد دهاقان خاطرنشان کرد: « رفتار انسان تحت تأثیر عوامل مختلفی است که در این بین تعلیم و تربیت خوب، می‌تواند راه درست را برای انسان مشخص کند. معلم می‌تواند با آموزش و پرورش، رفتارهای انسان را جهت داده و جامعه را به‌سوی سلامت رهنمون شود. در این مقطع زمانی وظایف معلمان و اساتید، وظایفی خطیر، مهم و سنگین است چرا که در حال حاضر در در عصری به‌سر می‌بریم که توسعه ارتباطات و گسترش نرم‌افزارهای گوناگون می‌تواند جامعه را به سمت ترویج مسائل ضد دینی و بی‌اخلاقی ببرد، همین امر مسئولیت اساتید و معلمان را سنگین‌تر نموده است. از اعضای هیأت علمی می‌خواهم که ارتباط خود را با دانشجویان به ارتباطی دوستانه و صمیمی تبدیل کنند، زیرا این ارتباط علاوه بر انتقال بهتر معلومات، باعث فرهنگ‌سازی بهتر در دانشگاه خواهد شد. »
در پایان این برنامه از استاد منتخب آموزشی سال 96، دکتر زهره آقابابایی و اساتید بازنشسته دکتر مصطفی امینی و دکتر اسماعیل جهانبخش با اهداء لوح و هدایایی تقدیر به‌عمل آمد.

کد خبر: 947767

وب گردی

وب گردی