ارسلان فصیحی: «آری به کتاب خواندن» شعار بهتری بود

مترجم کتاب «ملت عشق» با بیان اینکه «آری به کتاب خواندن» می‌توانست شعار بهتری باشد، گفت: اگر شعار کارساز بود، خیلی وقت پیش به بسیاری از اهداف دست می‌یافتیم و احساس نیاز به کتابخوانی حرف اول را می زند.

به گزارش ایسکانیوز از ستاد خبری و رسانه‌ای سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، «ارسلان فصیحی» گفت: لازم است از کودکی افراد را به کتاب خواندن عادت داد. همه آدم‌های کتابخوانی که من می‌شناسم در خانواده‌های کتاب دوست و کتاب‌خوان بزرگ شده‌اند. مدرسه هم نقش مهمی در ترویج فرهنگ مطالعه میان کودکان دارد و می‌تواند با تدارک زنگی برای کتابخوانی، آنها را از بچگی به مطالعه عادت دهد.

این مترجم ایرانی اضافه کرد: طبق روال هر سال غرفه ناشران بزرگ و مطرح کشور شلوغ است و مردم استقبال زیادی از آن می‌کنند و در مقابل سر بعضی ناشران هم مثل همیشه خلوت است و مردم چندان سراغشان را نمی‌گیرند.

درباره برپایی نمایشگاه کتاب در مصلای تهران تصریح کرد: به نظر من برگزاری این رویداد فرهنگی در مصلای تهران در مقایسه با شهر آفتاب بهتر است چراکه دسترسی به شهر آفتاب بسیار دشوار بود و بازدیدکنندگان برای رفت‌و آمد اذیت می‌شدند. دسترسی آسان‌تر باعث شده است به شخصه بیشتر به این دوره از نمایشگاه سر بزنم.

مترجم کتاب «ملت عشق» درباره شعار «نه به کتاب نخواندن» گفت: به کار بردن دو «نه» در این شعار مخاطب را در اولین مواجهه گیج می‌کند. به نظر من «آری به کتاب خواندن» می‌توانست شعار بهتری باشد. اما به طور کلی اگر شعار کارساز بود، خیلی وقت پیش به بسیاری از اهداف دست می‌یافتیم.

فصیحی با توصیه مطالعه آثار کلاسیک ایرانی به مردم، تصریح کرد: دوباره خواندن سفرنامه ناصرخسرو، تاریخ بیهقی و بوستان و گلستان سعدی را به همه پیشنهاد می‌کنم.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

502

کد خبر: 947772

وب گردی

وب گردی