فضای سبز منطقه یک به استاندارد کشوری نزدیک است

رییس کمیسیون عمران ، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه با تاکید بر اینکه که طرح تفصیلی پایه های توسعه شهر است، گفت: هر چقدر عملیات اجرای آن کاربردی تر و هر چقدر در این طرح نیاز های حال و آتیه شهر در اولویت باشد طرح کار آمدتر و مناسبی خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، عادل فتاحی با بیان اینکه در حال حاضر مطالعات طرح تفصیلی شهر ارومیه با بیش از95 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است، اظهار کرد: شرح طرح تفصیلی 5 منطقه شهر ارومیه تایید شده و به تایید کمیسیون ماده 5 هم رسیده است که تا پایان خرداد امسال و پس از تعیین تکلیف اراضی داخل پادگان نهایی می‌شود.

فتاحی افزود: بعد از اتمام مطالعات طرح تفصیلی، طرح برای تصویب به شورای عالی معماری و شهر سازی ارسال و بعد از تصویب به مدت 10 سال قابل اجرا خواهد بود. در این طرح تمرکز بیشتر بر روی توسعه عمودی شهر است و از آن جایی که چارچوب و قوانین آن از معماری و شهر سازی جدا نیست، باید به بحث ترافیکی و فرصت های سرمایه گذاری بیشتر توجه کرد.

وی گفت: در طرح تفصیلی نیازهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و شهر سازی و تامین سرانه فضای شهری با کاربری های مختلف تامین و مطالعه می‌شود و همچنین در این طرح وضعیت توسعه شبکه معابر شهری بر حسب سطح سرانه مطالعه و در قالب یک سند با چشم انداز ده ساله به امضای مسئولان شهر در کمیسیون ماده پنج رسیده و پس از آن در شورای عالی شهر سازی و معماری به تصویب می رسد.

وی اظهار کرد: کل مساحت طرح تقصیلی شهر ارومیه با احتساب شهرک گلمان به مساحت 11 هزار هکتار است.

رییس کمیسیون عمران ، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه با تاکید بر اینکه که طرح تفصیلی پایه های توسعه شهر است، بیان کرد: هر چقدر عملیات اجرای آن کاربردی تر و هر چقدر در این طرح نیاز های حال و آتیه شهر در اولویت باشد طرح کار آمدتر و مناسبی خواهد بود.

فتاحی با اشاره به سرانه فضای سبز طرح تفصیلی شهر ارومیه گفت: بر اساس این طرح سرانه فضای سبز منطقه یک به استاندارد کشوری نزدیک است ولی در سایر مناطق به ویژه منطقه 4 با کمبود سرانه سبز روبه رو هستیم.

901

کد خبر: 947773

وب گردی

وب گردی