افزایش همکاری های امنیتی ایران و چین در مبادلات اطلاعاتی

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با تاکید بر افزایش همکاری های امنیتی میان ایران و چین گفت: مبادلات اطلاعاتی بین دو کشور افزایش می یابد.

به گزارش ایسکانیوز، حسین ذوالفقاری روز دوشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه امنیتی میان ایران و چین که با حضور لیو یوئه جین معاون ضدتروریسم وزیر امنیت عمومی جمهوری خلق چین برگزار شد، با اشاره به همکاری های دوجانبه در زمینه مبارزه با مواد مخدر، تروریسم و جرایم سازمان یافته افزود: این همکاری ها در حوزه سایبری افزایش یافته و در دیدارهایی که بین مقامات دو کشور در یکی دو سال اخیر انجام شد، تعاملات بیشتری به عمل آمد و دوره های آموزشی ما افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در این سفر تصمیمات جدی تری برای اقدام عملی در زمینه های مبارزه با تروریسم و تهدید امنیتی دو کشور داشته ایم.
ذوالفقاری افزود: مخصوصا با شکست داعش در عراق و سوریه و پراکنده شدن نیروهای تروریسم در منطقه و انتقال افراد داعش به کشورهای همسایه ما و چین، این همکاری ها ضرورت بیشتری یافته است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ادامه داد: اقدامات اطلاعاتی و امنیتی دو کشور در این زمینه باید افزایش یابد که در این سفر تبادلاتی بین دو کشور صورت گرفت و تصمیم گرفتیم مبادلات اطلاعاتی بین دو کشور افزایش یابد.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: در زمینه مبارزه با مواد مخدر نیز در این سفر تفاهم نامه ای بین هیات های دوجانبه و پلیس مبارزه با مواد مخدر به امضا رسید و نیروی انتظامی نیز با طرف چینی در زمینه همکاری های پلیسی تفاهم نامه ای امضا کرد.

وی یادآور شد: ما در زمینه های آموزشی بر این باور هستیم که دو طرف باید از تجربیات هم استفاده کنند و اعلام آمادگی کرده ایم که تجارب خود در مبارزه با تروریسم و مواد مخدر را در اختیار طرف مقابل قرار دهیم.

ذوالفقاری اظهار داشت: توافق شد برنامه هایی که دوطرف می توانند در زمینه های مختلف برای هم داشته باشند مطرح شود تا بتوانیم با بهره گیری از امکانات موجود، آنها را در دستور کار قرار دهیم.

وی تصریح کرد: 4 گروه کارشناسی در تفاهم جدید داشته ایم که در نهایت منجر به توافقی شد که گروه های کارشناسی بتوانند زمینه های اجرایی آن را فراهم کنند.

لیو یوئه جین نیز در این مراسم با بیان اینکه در جلساتی که با مسئولان امنیتی و وزارت کشور ایران داشتیم موفقیت هایی در مذاکرات دوطرف به خصوص درباره جرائم بین المللی به دست آورده ایم، اظهار داشت: این توافق مربوط به مسائلی است که دو کشور می توانند درباره موضوعات امنیتی پیگیری کنند.

وی بیان داشت: ما معتقدیم با این همکاری ها می توانیم گام بلندی در زمینه مبارزه با تروریسم و جرایم بین المللی برداریم که می تواند باعث ارتقای روابط دو کشور شود.

این مقام چینی گفت: ما می توانیم با این همکاری ها گام های موثری برای حرکت به جلو داشته باشیم.

پس از سخنان دو طرف در این مراسم، تفاهم نامه امنیتی بین دو کشور به امضا رسید.

305

کد خبر: 947818

وب گردی

وب گردی