بومی‌سازی 70 درصد اقلام پرمصرف صنعت حفاری در کشور

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران، با اعلام اینکه بخش خصوصی با حمایت های شرکت ملی حفاری توانسته است تا ۷۰ درصد اقلام اقلام پرمصرف صنعت حفاری را بومی سازی کند، گفت: حدود ۵۰۰ قلم کالای دیگر در لیست کالاهای پرمصرف حفاری است که امید است تا ۲ سال آینده بومی سازی شود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مهدی عرشیان در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار کرد: یکی از وظایف مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران،‌رویکرد حمایت از ساخت داخل است که در این زمینه به توفیقات قابل توجهی دست یافته ایم.

عرشیان با اعلام اینکه بخش خصوصی با حمایت های شرکت ملی حفاری توانسته است تا ۷۰ درصد اقلام اقلام پرمصرف صنعت حفاری را بومی سازی کند، گفت: حدود ۵۰۰ قلم کالای دیگر در لیست کالاهای پرمصرف حفاری است که امید است تا ۲ سال آینده بومی سازی شود.

او همچنین از تعریف ۱۰ گروه کالایی صنعت نفت و تمرکز وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران بر بومی سازی این گروه کالاها به عنوان اقدامی مهم در توسعه فناوری داخلی یاد کرد و افزود: ۲ گروه از این کالاها شامل ساخت لوله های حفاری و گیج های اندازه گیری درون چاهی در لیست کالاهای موردنیاز صنعت حفاری است که در این میان ساخت لوله های حفاری به مرحله قرارداد رسیده است.

402

کد خبر: 947854

وب گردی

وب گردی