کتاب‌های الکترونیکی باید مورد توجه قرار گیرد

مدیرکل امور پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در غرفه سازمان چاپ و نشر دانشگاه آزاد اسلامی، به کاهش میزان علاقه‌مندی به مطالعه اشاره کرد و الکترونیکی کردن کتاب‌ها را روشی برای پایین‌آوردن هزینه‌ها دانست.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی حمیدرضا زمانی‌زاده مدیر کل امور پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی درباره غرفه سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امسال غرفه سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی از ویژگی‌های خوبی برخوردار است. تصمیم‌ها در برپایی غرفه یادشده بر این بود که واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به صورت یکپارچه کتاب‌های خود را ارائه کنند تا متقاضیان به راحتی بتوانند کتاب‌های مورد نیاز خود را تهیه کنند, با این تصمیم غرفه دانشگاه باشکوه‌تر و موفق‌تر در جذب مخاطب‌ عمل خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه امسال فضای مناسبی برای غرفه انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی در نظر گرفته شده است، افزود: پس از نمایشگاه، خروجی و نتیجه نمایشگاه مورد بررسی و مقایسه با سال گذشته قرار خواهد گرفت تا بتوانیم برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای شرکت در این رویداد فرهنگی در سال‌های آتی داشته باشیم.

مدیر کل امور پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص وضعیت امروز کتابخوانی اعلام کرد: هم اکنون چاپ کتاب نیاز به بازنگری دارد و باید کتاب‌های تخصصی و پژوهشی در اولویت باشند و در حوزه پژوهش بسیار حرفه‌ای عمل ‌کنیم. بهتر است کتاب‌هایی برای چاپ انتخاب شوند که متناسب با نیاز علمی دانشگاه و موثر در انتقال دانش باشند.

وی تصریح کرد: تجربه‌ نشان می‌دهد میزان استقبال از کتابخوانی به صورت کتاب‌های چاپی، چه در دانشگاه‌های ایران و چه در دیگر کشورهای دنیا در حال کاهش است. با توجه به مشکلات حوزه نشر، الکترونیکی کردن کتاب یکی از رو‌ش‌های پایین آوردن هزینه‌ها و جذب مخاطب کنونی است. در سال‌های اخیر متقاضیان دوست دارند کتاب‌های الکترونیکی بخوانند که دانشگاه نیز با برنامه‌ریزی، در حال حرکت به سوی چاپ الکترونیکی و دانشگاه سبز است که همگان از مزایای آن از جمله کاهش هزینه‌ها، صرفه جویی در کاغذ، زمان، مکان و نگهداری آگاه هستند.

زمانی‌زاده خاطرنشان کرد: بسیاری از درس‌ها به صورت مجازی تدریس می‌شوند و ضروری است کتابخانه‌های دانشگاهی و کتاب‌های الکترونیکی بیشتر مجهز شوند.

وی در پایان گفت: امروزه شاهد نوعی عدم اقبال اجتماعی هستیم و می‌بینیم مردم کمتر کتاب می‌خوانند. نمایشگاه بهترین فضاست برای اینکه این فرهنگ‌سازی صورت گیرد. دانشگاه آزاد اسلامی نیز همانند سال‌های گذشته با تمام توان در این امر فرهنگی شرکت دارد.

202

کد خبر: 947893

وب گردی

وب گردی