توضیحات معاون استاندار کرمانشاه درباره مقاوم سازی 20 بلوک مسکن مهر

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: از مجموع 24 بلوک مسکن مهر سرپل ذهاب که در زلزله دچار آسیب شد، سه بلوک را کاملا تخریب کرده‌ایم و یک بلوک دیگر را نیز باید تخریب کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، مهرداد سالاری در نشست خبری تور رسانه‌ای بازدید خبرنگاران حوزه دولت از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه که در فرمانداری سرپل ذهاب برگزارشد، با اشاره به وسعت و گستردگی زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته، اظهار کرد: به دلیل حجم بالای کار در این مناطق، تنوع مسائل و مشکلات نیز در آن بسیار است، لذا اولویت ما در این مناطق رفع مشکلاتی بوده که فراگیرتر هستند و مشکلات خاص را در اولویت بعدی قرار داده ایم.

وی اسکان موقت زلزله‌زدگان را یکی از اولویت‌های مهم پس از زلزله عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا چادر و کانکس به تعداد کافی در اختیار زلزله زدگان قرار دادیم.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه بااشاره به آغاز مرحله اسکان دائم زلزله زدگان از چندماه قبل، افزود: طبق برنامه ریزی ها، کار بازسازی روستاها تا پایان تابستان به پایان می‌رسد. البته ممکن است مواردی محدودی باقی بماند.

سالاری باتاکید براینکه خانه هایی که در مناطق زلزله زده بازسازی می شوند کاملا مطابق با اصول فنی و ایمنی هستند، گفت: از آنجایی که در روستاها مسئله مالکیت حاد نیست و همچنین به دلیل نوع بافت روستاها کار بازسازی در این مناطق سریعتر از شهرها انجام می گیرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، در برخی از محلات مناطق شهری زمین های نامناسب و سستی دارند که باید قبل از فونداسیون خاک آنها را تقویت کنیم.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه افزود: از مجموع هفت هزار و 500 واحد شهری که نیاز به بازسازی دارند، پروانه ساخت شش هزار واحد صادر شده و تعدادی نیز کار ساخت آنها آغاز شده است.

وی با بیان اینکه کمک های دولت برای بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه استثنایی بوده، عنوان کرد: مشارکت ها و کمک های مردمی برای بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه بسیار خوب بود، اما برخی از خیرین بصورت احساسی وارد عمل شده و ساخت و ساز را براساس اصول فنی انجام نمی دادند که در این زمینه ساماندهی کمک های خیرین در این بخش را در دستور کار قرار دادیم.

سالاری تاکید کرد: دولت جلوی هیچ کمک مردمی را نگرفته، بلکه می خواهد کمک ها درست هدایت شوند.

وی عنوان کرد: تمام تلاش دولت ارائه خدمات مطلوب به زلزله زدگان بوده و در کنار بازسازی، بازگشت روحیه نشاط و شادابی و نیز بازگشت زندگی عادی زلزله زدگان را در اولویت خود قرارداده است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه همچنین به موضوع ساختمان های مسکن مهر در شهرستان سرپل‌ذهاب که در زلزله دچار آسیب شدند اشاره کرد و افزود: سه بلوک از این ساختمان ها را کاملا تخریب کرده ایم و قرار است یک بلوک دیگر نیز تخریب شود تا آنها را بازسازی کنیم.

وی ادامه داد: 20 بلوک باقی مانده را نیز به اسکلت رسانده‌ایم تا پس از تقویت بازسازی شوند.

901

کد خبر: 947941

وب گردی

وب گردی