معاون وزیر آموزش و پرورش:  زلزله هم  نتوانست  مانع تحصیل دانش آموزان شود

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت : آموزش و پرورش تنها وزراتخانه ای بود که توانست در کوتاه ترین زمان ممکن دانش آموزان را به مدرسه بازگرداند ، این درحالی است که وزارتخانه های دیگر نتوانستند سرعت مطلوب را برای رسیدگی در بخش های زلزله زده اعمال کنند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز دکتر رضوان حکیم زاده با اشاره به مشکلات پیش آمده برای دانش آموزان سرپل ذهاب بعد از زلزله گفت: زلزله کرمانشاه ویرانی و خرابی های بسیاری به جا گذاشت اما وزارت آموزش و پرورش تمام تلاش خود برای بازگشایی مدارس سرپل ذهاب به کار گرفت و موفق شد.

وی افزود :با همکاری آموزش و پرورش سرپل ذهاب توانستیم کلاس های درس را دایر کنیم ؛ در قدم اول اقلام مورد نیاز دانش آموزان مانند لوازم التحریر را فراهم کردیم و در قدم بعد کمبود معلم را جبران کردیم .

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: بسیاری از دانش آموزان به دلیل مشکلات روحی و روانی ناشی از زلزله ، حاضر به رفتن به کلاس های درس نبودند اما با قرار دادن کانکس در حیاط مدرسه و جایگزین کردن آن به جای کلاس های درس کار خود را آغاز کردند.

حکیم زاده یادآور شد: در آن روزهای سخت ؛ معلمان عزیز با تمام مشکلات و موانع ،کار خود را داوطلبانه و بدون چشمداشت آغاز کردند و اجازه ندادند کودکان بیشتر از این از درس هایشان عقب بمانند.



وی افزود : آموزش و پرورش تنها وزراتخانه ای بود که توانست در کوتاه ترین زمان ممکن دانش آموزان را به مدرسه بازگرداند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت :زلزله سبب شد تا دانش آموزان چند روزی از درس و مشق خود دور بمانند ؛ به همین دلیل تابستان امسال برای جبران آن تدابیری اندیشیدند تا روز های از دست رفته تحصیلی در تابستان جبران شود.

حکیم زاده در پایان افزود :زمین لرزه سرپل ذهاب ایران را عزادار کرد ، اما مردم از اقصی نقاط کشور برای کمک به زلزله زده ها شتافتند، این حادثه ویرانی و خرابی و کشته و زخمی های بسیاری برجای گذاشت و تعداد دانش آموزان مقطع ابتدایی که در این حادثه جان خود را از دست دادند بین 60 تا 70 نفربود.

خبرنگار:حسین طالبی
706

کد خبر: 947969

وب گردی

وب گردی