۶ اسکان اضطراری زلزله در یاسوج ساخته می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد از جانمایی، شناسایی و ساماندهی ۶ نقطه امن اسکان اضطراری برای شهروندان یاسوجی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، عزیز فیلی در نشست کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی اظهار داشت: باتوجه به زلزله اخیر در استان دستگاه‌های راه و شهرسازی، منابع طبیعی و جهادکشاورزی 6 نقطه از شهر یاسوج را برای اسکان اضطراری با کاربری بحران جانمایی می‌کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: این مناطق غیرقابل فروش و واگذاری بوده و باید زیرساخت‌های لازم برای مواقع بحران در آن‌ها پیش بینی شود.

فیلی با اشاره به پیشرفت 40 درصدی مطالعات طرح جامع شهر یاسوج، گفت: می‌طلبد شهرداری یاسوج نسبت به بازنگری این طرح با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی نشست‌های مشترکی برگزار کرده و برای خروجی بهتر در این خصوص تصمیم‌های لازم و مبتنی بر کار‌شناسی دقیق گرفته شود.

وی با بیان اینکه بوم گردی، تولید لواشک، واحد گاوداری و پروار بندی گوساله از دیگر طرح‌های مطرح شده در این نشست بود، عنوان کرد: پس از انجام بررسی‌های لازم این طرح‌ها برای اخذ تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

فیلی افزود: سرمایه گذاران این طرح‌ها تنها 6 ماه فرصت دارند که در زمین‌هایی که به آن‌ها واگذار شده طرح‌های خود را اجرایی کنند و در صورت عدم اجرای طرح‌ها این زمین‌ها تحت تملک دولت قرار می‌گیرد.

وی در خصوص طرح هادی شهر مادوان، گفت: مطالعات این طرح در مراحل نهایی قرار دارد و ابهامات در این طرح وجود دارد و ایراداتی وارد است که باید یک کمیته متشکل از شهرداری، شورای شهر، کار‌شناس دفتر فنی و مشاور طرح با کار‌شناسی دقیق‌تر در یک جلسه تخصصی به آن پرداخته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: در مطالعات طرح هادی مادوان شهرداری باید 45 هکتار را با کاربری فضای سبز لحاظ کند.

901/900

کد خبر: 947979

وب گردی

وب گردی