سفیر لهستان: در باره کتاب، ارتباط زیادی با ایران نداریم

سفیر لهستان در دیدار با رئیس سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بر لزوم گسترش روابط فرهنگی دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز از ستاد خبری و رسانه‌ای سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، یاروسلاف دومانسکی سفیر لهستان در تهران در این دیدار اظهار کرد: از زمانی که دررابطه با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شنیدم، علاقمند بودم در آن حضور یابم. البته اصلا انتظار چنین خوشامدگویی گرمی‌را نداشتم اما تصور می‌کنم این ارتباط گرم و دوستانه به دلیل روابط طولانی تاریخی، فرهنگی و سیاسی دو کشور است.

سفیر لهستان در ایران ادامه داد: ما و ایران 544 سال رابطه دیپلماتیک داشته‌ایم و همیشه ایرانی‌ها در این روابط عالی عمل کرده‌اند. برای محکم باقی ماندن این رابطه، نیاز به دوستی و ارتباط در حوزه فرهنگی هم وجود دارد.

دومانسکی با اشاره به اینکه 6 ماه پیش به ایران آمده است، تصریح کرد: من از ابتدا برای فهم و درک متقابل بیشتر بین ایران و لهستان و همچنین برای روشن ماندن مشعل دوستی این دو کشور قصد داشته‌ام به گسترش رابطه فرهنگی بین دو کشور کمک کنم.

وی افزود: تاکنون در جشنواره‌های فیلم شرکت داشته‌ایم اما هنوز در رابطه با کتاب ارتباط زیادی با ایران نداریم. لهستان نمایشگاه‌های کتاب بسیار قوی دارد که در شهر ورشو و کراکوف برگزار می‌شود. امیدوار هستیم در آینده دررابطه با حضور در نمایشگاه‌های دو کشور همکاری خوبی باهم داشته باشیم.

در ادامه رئیس سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: در این نمایشگاه حدود 50 شرکت‌کننده از کشورهای مختلف حضور دارند که علاوه بر نمایش و فروش کتاب نسبت به ایجاد ارتباط و گفت‌وگو میان نویسندگان و اهل قلم کشورها نیز اقدام می‌کنیم.

محسن جوادی با اشاره به اینکه ایران با لهستان سابقه ارتباط دیرینه دارد، اظهار کرد: شاید با کمتر کشوری چنین ارتباط دیرینه‌ای داشته باشیم و امیدواریم با توجه به تاریخ غنی ارتباطات دو کشور، در دوره جدید نیز نسل جدید ایرانی و لهستانی بتوانند با یکدیگر ارتباط فرهنگی بیشتر داشته باشند. همچنین امیدوارم دو کشور در ارتباط با نمایشگاه‌های کتاب نیز با یکدیگر رابطه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه ایران علاقمند به میهمان ویژه شدن لهستان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است، بیان کرد: امیدواریم ارتباطات و همکاری‌های فرهنگی بیشتری بین ایرانیان و لهستانی‌ها در حوزه سینما، کتاب و کالاهای فرهنگی ایجاد شود.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

502

کد خبر: 947981

وب گردی

وب گردی