مهمترین عناوین استانهای  ایسکانیوز در یک نگاه

اعلام زمان و مکان تشییع پیکر مرحوم آیت الله ایمانی، هلاکت شرور ایرانشهری، تلاش ها برای احیای دریاچه ارومیه، اعلام ۳ روز عزای عمومی در فارس ، بحران آب در سیستان و بلوچستان و... را در بسته خبری امروز ایسکانیوز بخوانید.

به گزارش گروه استانهای ایسکانیوز، مهمترین عناوین و اخبار حوزه های، مختلف در گروه استان های ایسکانیوز در روز سه شنبه هجدهم اردیبهشت در ادامه آورده می شود:

هلاکت شرور ایرانشهری

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از هلاکت شرور معروف ایرانشهر که عامل اصلی شهادت 2 مامور ناجا بود، خبر داد.

سردار محمد قنبری افزود: عامل اصلی شهادت 2 نفر از ماموران ناجا در ایرانشهر به هلاکت رسید و پنج نفر از همدستانش در این شهرستان توسط تک یگان‌های عملیاتی پلیس دستگیر شدند‌.

وی افزود: در کارنامه این شرور مسلح چندین فقره سرقت مسلحانه، درگیری با ماموران پلیس، حمل مسلحانه موادمخدر، قتل، راهبندی، راهزنی و باجگیری به چشم می‌خورد‌.

وی تصریح کرد: از این باند اشرار مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات کشف شد.

زمان و مکان تشییع پیکر مرحوم آیت الله ایمانی اعلام شد

مراسم تشییع پیکر نماینده سابق ولی فقیه در فارس صبح فردا برگزار و سپس در شهر قم به خاک سپرده می شود.

عصر سه شنبه مراسم وداع با پیکر مرحوم آیت الله اسدالله ایمانی پس از نماز مغرب و عشا در حرم مطهر حضرت شاه چراغ(ع) برگزار خواهد شد.

مراسم تشییع پیکر نماینده سابق ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز نیز صبح فردا از محل دفتر نمایندگی ولی فقیه در فارس تا حرم مطهر حضرت شاه چراغ(ع) برگزار خواهد شد.

پیکر مرحوم آیت الله ایمانی نیز در شهر قم به خاک سپرده می شود.

اعلام ۳ روز عزای عمومی در فارس

در پی درگذشت آیت‌الله اسد الله ایمانی، از سوی استانداری فارس ۳ روز عزای عمومی در استان فارس اعلام شد.

اسماعیل تبادار استاندار فارس به دنبال وقوع ضایعه درگذشت آیت الله اسد الله ایمانی، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شیراز، سه روز در این استان عزای عمومی اعلام کرد.

بحران آب در سیستان و بلوچستان

معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کل حجم آب ذخیره‌شده در سدهای سیستان و بلوچستان ۲میلیارد مترمکعب است که با توجه به افزایش دمای شهرهای استان در ماه‌های پیش‌ِرو این میزان آب تا شهریور تمام می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: کل حجم آبی که توانستیم پشت سدهای استان ذخیره کنیم 2 میلیارد مترمکعب است که نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش یافته است.

وی با هشدار نسبت به افزایش دمای هوا تصریح کرد: سال گذشته دمای برخی شهرهای سیستان و بلوچستان به 50 درجه سانتی‌گراد نیز رسید که امسال نیز قطعاً این شرایط دمایی تکرار خواهد شد، بنابراین این میزان حجم آب ذخیره‌شده که فقط برای شرب مردم سیستان و بلوچستان است تا شهریورماه بیشتر دوام نمی‌آورد.

کرد افزود: با این شرایط امسال نه کشاورزی و نه محیط زیست در زمینهٔ آب اولویت استان نیست و تنها چیزی که برای ما اهمیت دارد تأمین آب شرب است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 1600 روستا به‌صورت سیار به‌وسیله تانکر آبرسانی می‌شوند که امسال با این شرایط احتمال آبرسانی سیار به شهرهای استان نیز وجود دارد همچنان که اکنون نیز شهرهایی در استان وجود دارد که خود مردم آب موردنیازشان را تأمین می‌کنند.

تلاش ها برای احیای دریاچه ارومیه

فرماندار ارومیه گفت: تاکنون تلاش برای احیای دریاچه ارومیه کافی نبوده است.

عباس حسن خانی در مراسم نکوداشت مقام معلم، گفت: تلاش های بسیاری برای احیای دریاچه ارومیه صورت گرفته که اگر انجام نمی شد، امروز دریاچه ای وجود نداشت ولی با این وجود هنوز این تلاش ها کافی نیست.

فرماندار ارومیه اعتماد جامعه به فرهنگیان را یک سرمایه اجتماعی گرانقدر برای کشور دانسته و افزود: آموزش و پرورش و پلیس همواره مورد اعتماد مردم هستند.

حسن خانی با ابراز تاسف از غفلت در توجه به استعدادهای جوانان، خاطرنشان کرد: نباید دانش آموزان و جوانان را دست کم گرفت و باید از استعداد آنها در حوزه های کارآفرینی حمایت کرد.

فرماندار ارومیه، نظام اداری کشور را فربه و تنبل توصیف کرده و یادآور شد: دولتها امروز در تمام امور دخالت نداشته و وظیفه اصلی آنها تسهیل سازی امور و تامین زیرساخت ها و امنیت است.

وی با تاکید بر ایجاد این ذهنیت در دانش آموزان که پشت میزنشینی یک هدف نیست، تصریح کرد: اگر ابتکار، خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان تقویت شود، کشور پیشرفت خواهد کرد.

حسن خانی با اعلام اینکه امید جامعه و شهروندان به نظام آموزشی است، افزود: رفع برخی از مشکلات می تواند توسط نهاد آموزش و پرورش صورت گیرد.

فرماندار ارومیه در پایان، سرمایه گذاری در حوزه آموزش و پرورش را ضروری دانسته و گفت: کارآمدی نهاد آموزش و پرورش باید به کلیت دولت منتقل شود.

کد خبر: 948008

وب گردی

وب گردی