ایجاد ۸۵۰۰ شغل در شهرک علمی - تحقیقاتی اصفهان

رئیس شهرک علمی - تحقیقاتی اصفهان گفت: شرکت‌های دانش بنیان تاکنون دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان فروش داشته‌ و هشت هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد کرده اند.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی کشمیری بعد از ظهر سه‌شنبه در نشستی با نوبخت معاون رئیس جمهور و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: هفت هزار تحصیل کرده در این شهرک فعالیت دارند و سرمایه‌های مادی و معنوی این شرکت‌ها بالغ بر دو هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه این شهرک با سرمایه صاحبان فکر و نه سرمایه دولتی و یا خصوصی شکل گرفته است، ابراز داشت: ظرف ۱۵ سال گذشته ۶۷ میلیارد تومان اعتبار هزینه‌ای و ۷۲ میلیارد تومان اعتبار عمرانی در این شهرک صرف شده است.

ایجاد ۸۵۰۰ شغل در شهرک علمی - تحقیقاتی اصفهان

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه این شرکت‌ها تاکنون دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان فروش داشته‌ و هشت هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد کرده اند، ابراز داشت: یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان گردش مالی این شرکت‌ها در سال گذشته بود و میزان فروش محصولات شرکت‌ها در همین زمان نیز ۶۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه میزان صادرات محصولات این شرکت‌ها به خارج از کشور بیش از ۱۳ میلیون دلار و به ۱۸ کشور جهان بوده است، بیان داشت: برخی محصولات این شرکت‌ها تنها در چند کشور دنیا تولید می‌شود.

سرمایه‌گذاری در پارک‌های علم و فناوری برای پیشرفت اقتصادی بسیار تعیین کننده است

کشمیری با بیان اینکه امروز ۴۳ پارک علم و فناوری در کشور داریم، گفت: بودجه این پارک‌ها ۲.۹ درصد کل بودجه وزارت علوم است و شش ده هزارم بودجه کشور در این حوزه هزینه می شود در حالیکه کارایی بسیار بالایی نسبت به دیگر موارد در ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی برای کشور داشته است، در واقع سرمایه‌گذاری در این بخش در راستای پیشرفت اقتصادی کشور بسیار تعیین کننده خواهد بود.

901/900

کد خبر: 948010

وب گردی

وب گردی