احتمال تگرگ و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در روزهای آینده/ مردم مراقب باشند

سازمان هواشناسی در اطلاعیه ای نسبت به تشدید بارش ها، رگبارو رعدوبرق و وزش باد شدید، آبگرفتگی معابر، احتمال تگرگ و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در استان های مختلف کشور هشدار داد.

به گزارش ایسکانیوز، سازمان هواشناسی در اطلاعیه ای نسبت به تشدید بارش ها، رگبارو رعدوبرق و وزش باد شدید، آبگرفتگی معابر، احتمال تگرگ و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در استان های مختلف کشور هشدار داد.

وضعیت آب و هوایی استان های کشور و تشدید بارش ها، رگبارو رعدوبرق و وزش باد شدید، آبگرفتگی معابر، احتمال تگرگ و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها به شرح زیر پیش بینی شده است:
چهارشنبه 19 اردیبهشت: شرق کردستان، نیمه شرقی کرمانشاه، نیمه جنوبی زنجان، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، لرستان، قزوین، البرز، تهران، شمال چهارمحال و بختیاری، غرب و جنوب اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه شمالی بوشهر، غرب فارس.


پنجشنبه20 ازدیبهشت: تا قبل از ظهر در استانهای ایلام،شرق کرمانشاه، نیمه غربی لرستان،فارس، بوشهر، از بعدازظهر نیمه غربی کرمان، نیمه شرقی اصفهان، برخی نقاط یزد، خراسان رضوی، خراسان شمالی، نیمه غربی خراسان جنوبی.
بارش رگباری همراه با رعدوبرق در مدت کوتاه منجر به روان آب و سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد شامل رودخانه های فصلی می شود؛ لذا توصیه می شود ضمن رعایت نکات ایمنی از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها در مناطق یاد شده خودداری شود.
شایان ذکر است طی امروز و فردا در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران وزش باد شدید بوده و انتظار می رود، در برخی مناطق بخصوص در اردبیل و گیلان، متوسط سرعت باد بین 50 تا 70 کیلومتر بر ساعت و سرعت لحظه ای باد به بیش از 80 کیلومتر بر ساعت برسد.

این شرایط با شدت کمتر بعدازظهر فردا برای برخی نقاط استانهای قزوین، مرکزی، البرز، تهران، قم و سمنان نیز پیش بینی می شود. بنابراین توصیه می شود برای جلوگیری از خسارات احتمالی اقدامات لازم بعمل آید. همچنین امروز در خوزستان و روز پنجشنبه در جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود که می تواند موجب خیزش گردوخاک در منطقه و کاهش کیفیت هوا و دید افقی شود.
همچنین روز چهارشنبه و پنجشنبه به سبب وزش باد شدید خلیج فارس به ویژه سواحل بوشهر و روز پنجشنبه تنگه هرمز مواج پیش بینی می شود.

705

کد خبر: 948025

وب گردی

وب گردی