ترامپ از برجام خروج کرد

رییس جمهور امریکا، طی سخنرانی رسمی خود در کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا از برجام خارج خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس با نزدیک شدن به ساعت اعلام تصمیم نهایی ترامپ در خصوص خروج امریکا از برجام، منابع غربی در اخبار کوتاهی عنوان کردند پا در میانی متحدان اروپایی امریکا، بی نتیجه بوده و حتی با وجود آخرین اصرار های امانوئل مکرون برای تغییر نظر وی، ترامپ همچنان بر مواضع خود پافشاری کرده و به صورت ضمنی اعلام کرده است که از سخنان خود در خصوص مواضع هسته ای ایران و منازعه با این کشور عقب نشینی نخواهد کرد.

گفتنی است ساعاتی قبل در جریان گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ با امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه ، وی اعلام کرده که به هیچ وجه از مواضع خود در خصوص برنامه هسته ای ایران کوتاه نخواهد آمد و سرسختانه اهداف خود در این خصوص را پیش خواهد برد.

بنا به این گزارش رییس جمهوری امریکا اعلام کرده که وی تشدید تحریم ها برای جمهوری اسلامی برنامه ریزی های دیگری صورت داده به طوری که تمامی تحریم های برداشته شده را به جای خود برگشت خواهد داد ضمن آنکه در ادامه این اتفاق چندین تحریم های اقتصادی دیگر برای ایران در نظر گرفته است و اوضاع بیشتر از آن چیزی که پیش بینی می شود برای ایران نابسامان و نامطمئن خواهد شد.

گفتنی است با توجه به گفتگوهای مفصلی که عصر امروز سه شنبه میان دو رییس جمهوری امریکا و فرانسه صورت گرفته همچنان مکرون اعلام کرده که ترامپ هنوز تصمیم نهایی خود را به وی اعلام نکرده است.

این ادعاها در حالی است که امانوئل مکرون در سفری کوتاه که به کاخ سفید داشته سعی کرده است تا ترامپ را به خروج نکردن از برجام تشویق کند که در نهایت وی در این خصوص نتوانسته نظر دونالد ترامپ را جلب کند.

در ادامه این ادعاها رییس جمهور فرانسه اعلام کرده است که پس از او دیگر سران کشور های اروپایی از جمله آنجلا مرکل و بوریس جانسون هم طی سفری که به آمریکا داشتند سعی در تشویق ترامپ به پایبندی امریکا در برجام کردند که پس از نا امید شدن از تلاشهایشان دولت بریتانیا اعلام کرد به رغم تصمیم ترامپ همچنان به برجام پایبند خواهند بود.

به گزارش ایسکانیوز، با توجه به ادعاهای مطرح شده از سوی رییس جمهور فرانسه همچنان مشخص نیست که آیا ترامپ بصورت یکباره تمام تحریم هارا علیه ایران را اعمال خواهد کرد یا این که بصورت برنامه ریزی شده اقدام به تشدید تحریم های بانکی علیه جمهوری اسلامی ایران خواهد کرد.

لازم به ذکر است اعلام نظر رییس جمهور ایالات متحده در خصوص نحوه اعمال تحریم ها علیه ایران به صورت تدریجی یا یک باره طی جلسه در روز شنبه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دور بعدی نشست ها در این خصوص قرار است در ماه جولای برگزار شود که در همین مدت دو ماهه مکرون امیدوار است بتواند تلاش های خود را برای جلب نظر و توافق امریکا و اروپا به کار ببندد.

301

کد خبر: 948081

وب گردی

وب گردی