توسعه فعالیت‌های بین‌المللی و گسترش واحدهای برون مرزی از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی است

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی، توسعه و گسترش فعالیت‌های بین‌المللی را از برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی و مدیریت جدید این دانشگاه عنوان کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، ششمین جشن فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد امارات با حضور دکتر علیرضا رهایی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی ، دکتر عموعابدینی قائم مقام واحد علوم و تحقیقات و 89 نفر از فارغ‌التحصیلان مقاطع کاردانی، کارشناسی و تحصیلات تکمیلی این واحد دانشگاهی در سالن اجتماعات «نالج پارک» برگزار شد.

دکتر رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم توسعه فعالیت‌های بین‌المللی و گسترش آنها را از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی و مدیریت جدید این دانشگاه عنوان کرد و از انجام مراحل تدوین آیین‌نامه مخصوص واحدهای برون مرزی خبر داد.

وی افزود: با توجه به سابقه و موفقیت ویژه واحد امارات و به‌دلیل اهمیت آن، واحد علوم و تحقیقات که یکی از واحدهای ویژه و برتر داخل کشور است، به عنوان واحد پشتیبان واحد امارات انتخاب شده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از واحد امارات انتظار می‌­رود که علاوه بر فعالیت‌های آموزشی و با توجه به قرار گرفتن در محیط بین‌المللی در پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی نیز فعالیت گسترده داشته باشد.

دکتر قاسم عموعابدینی قائم مقام واحد علوم و تحقیقات نیز در سخنانی با قدردانی از همه معلمان، استادان و مسئولان که در به ثمر رسیدن این نهال تا دانش‌آموختگی سهم و کوشش داشته اند، گفت: در مدت کوتاهی که دکتر واثقی مسئولیت واحد امارات را عهده‌دار شده است، شاهد فعالیت‌‌ها و تلاش‌های بی‌وقفه ایشان در پیگیری امور واحد و ارتقای کیفی آن هستیم.

وی با اشاره به جایگاه ویژه واحد علوم و تحقیقات در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، دارا بودن نیروی انسانی با تجربه و متخصص و ساختار و تجهیزات پیشرفته را از دلایل انتخاب این واحد به عنوان واحد پشتیبان واحد امارات عنوان کرد و افزود: واحد علوم و تحقیقات از هیچ کوششی در راستای استانداردسازی و کیفی کردن فعالیت های واحد امارات دریغ نخواهد کرد.

دکتر محمدرحیم واثقی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد امارات نیز در ابتدای این مراسم با تبریک تقارن جشن دانش‌آموختگی دانشجویان این واحد با نیمه شعبان و روز معلم به بیان تاریخچه‌ای از تأسیس واحد امارات و تعداد دانشجویان و دانش‌آموختگان آن پرداخت و از کمک‌ها و حمایت‌های مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی قدردانی کرد.

وی با اشاره به فضای رقابتی و وجود دانشگاه‌های مطرح در کشور امارات تنها راه ادامه فعالیت در این فضا را ارتقای کیفیت و رعایت استاندارهای لازم دانست و گفت: می توان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد امارات بدلیل حضور در یک جامعه بین‌المللی به عنوان پل ارتباطی بین واحدهای داخل کشور با دانشگاه‌های مطرح دنیا استفاده کرد.

دکتر بستکی رئیس دانشگاه دبی هم در این مراسم خطاب به دانش آموختگان گفت: همه شما باید دارای هدف مشخص بوده و به سمتی حرکت کنید که بتوانید در آینده مسئولیت های مهم بر عهده بگیرید و این امر جز با هدایت خودتان، هدایت کردن دستاوردها، گروه ها و دپارتمان ها محقق نخواهد شد.

وی چرخه دانش در هر جامعه‌ای را از مهم‌ترین عوامل موفقیت و پایداری آن برشمرد و اظهار داشت: ارکان‌ این چرخه شامل تعلیم و تربیت، تحقیق و تجاری کردن آن، ایجاد مراکز نوآوری، پارک‌های علم و فناوری و زیرسایر ساخت‌های قوی ICT است، با توجه به اینکه اکنون در چهارمین دوره انقلاب صنعتی هستیم نگاه به نیازهای آینده و آینده‌پژوهی جزء الزامات یک جامعه پیشرفته است.

در ادامه این مراسم پیام دکتر فرهاد رهبر رپیس دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به دانش آموختگان واحد امارات از سوی دکتر رهایی قرائت شد.

در این پیام دکتر فرهاد رهبر با تبریک به دانش آموختگان و موفقیت در تحصیل در بزرگترین دانشگاه حضوری جهان، دانائی و آگاهی را رمز موفقیت و نائل شدن به حل مشکلات عنوان و نیروی انسانی ماهر را زیربنای توسعه پایدار هر کشور دانسته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این پیام با توجه به ضرورت‌ها و نیازهای علمی و تعاملات بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار امیدواری کرده است که واحد امارات می‌تواند با توجه به بازار ارتباطی با دانشجویان سایر کشورها و بسترهای متنوع اجتماعی و فرهنگی، بستر مناسب این تعاملات را فراهم کند.

دکتر رهبر در انتهای این پیام از مسئولان ،اساتید فرهیخته و کارکنان واحد امارات تشکر و قدردانی و آرزوی موفقیت برای ارتقا سطح کیفی واحد کرد.

گفتنی است، در پایان این مراسم 3 نفر از دانش آموختگان به نمایندگی از دانشجویان فارغ‌التحصیل سخنرانی کردند . با توجه به همزمانی این مراسم و روز معلم از اساتید واحد امارات نیز قدردانی شد و چهار ٤ نفر از دانشجویان ممتاز از طرف «دبی نالج پارک» لوح تقدیر دریافت کردند.

تجلیل از 9 دانشجوی برتر گروه‌های مختلف تحصیلی، اعطای دانشنامه به دانش‌آموختگان و اهدای هدیه به رسم یادبود به دو زوج از دانشجویان واحد امارات از دیگر برنامه های ششمین جشن فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد امارات بود.

مرادی معاون کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی و نمایندگان نهاد های ایرانی مستقر در امارات از دیگران میهمانان این مراسم بودند.

کد خبر: 948106

وب گردی

وب گردی