تبدیل فناوری به خلق ثروت برنامه ی اصلی وزارت علوم است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین چهلمین سال تاسیس دانشگاه صنعتی اصفهان تاکید کرد: تبدیل دانش به فناوری و سپس فناوری به توسعه و خلق ثروت جزو برنامه‌های جدی وزارت علوم است که نمونه عملی بسیار خوب این رویکرد در اصفهان رخ داده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر منصور غلامی در این مراسم اظهار کرد: دانشگاه اصفهان از جایگاه خوبی در رتبه‌بندی‌های داخلی و بین‌المللی برخورداراست و تلاش‌هایی که در این دانشگاه صورت گرفته و نقش این دانشگاه در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ارزشمند و ماندگار است.

وی گفت: در حال حاضر ۴۳ پارک علم و فناوری و تعداد قابل توجه‌ای مرکز رشد در کشور داریم و با انتقال تجربیات شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان می‌توانیم حرکات ماندگاری در کشور انجام دهیم.

غلامی بیان کرد: دولت از توسعه فناوری در کشور حمایت می‌کند و ما باید جوانان را به آینده امیدوار کنیم و اجازه ندهیم فضاهای یاس‌آور به هر دلیلی در بین جوانان گسترش پیدا کند.

وی تاکید کرد: جوانان می‌توانند؛ فقط ما باید بیشتر توجه داشته باشیم و مسیر درست آنان را به خوبی ترسیم کنیم.

وزیر علوم گفت: در شرایط فعلی باید اساتید برای کارآفرینی و ثروت‌آفرینی برای جوانان وارد میدان شوند و با برنامه‌ریزی‌ها و تغییر رویکردهای سنتی به آموزش عالی این مهم را محقق کند.

تجلیل از استادان برجسته دانشگاه صنعتی اصفهان و اهدای جوایز و لوح سپاس از سوی وزیر علوم به برگزیدگان و سرآمدان علمی دانشگاه از دیگر بخش‌های مهم آیین چهلمین سال تاسیس دانشگاه صنعتی اصفهان بود.

202

کد خبر: 948158

وب گردی

وب گردی