صالح اسکندری: دانشگاه آزاد سالانه بیش از 600 کتاب منتشر می کند

سرپرست سازمان چاپ، انتشارات و امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: سالانه بیش از 600 عنوان کتاب جدید از سوی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی روانه بازار نشر می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز براساس خبر رسیده، صالح اسکندری، در خصوص غرفه انتشارات دانشگاه که در میان 539 غرفه دانشگاهی جای گرفته است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با دو هزار عنوان کتاب جدید در نمایشگاه امسال شرکت کرده است. واحدهای دانشگاهی سراسر کشور کتاب‌های سه سال اخیر خود را به نمایندگی از استان در این نمایشگاه عرضه می‌کنند.

وی ادامه داد: کتب تالیفی دانشگاه در حوزه‌های آموزشی، علمی، پژوهشی و عمومی است و کلیه رشته‌های دانشگاهی را در بر می‌گیرد.

سرپرست سازمان چاپ و امور رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: از کلیه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های کشور که دارای انتشارات هستند دعوت کردیم که در سی‌ و یکمین نمایشگاه کتاب تهران شرکت کنند و جدیدترین آثار منتشر شده خود را به عرضه و فروش رسانند.

**سالانه بیش از 600 عنوان کتاب جدید روانه بازار می‌شود

وی اضافه کرد: واحدهای استان تهران هم با جدیدترین کتب خود در این نمایشگاه، کتاب‌های دانشگاهی را به علاقه‌مندان و مخاطبان ارائه خواهند کرد. در این میان 10 واحد از سراسر استان تهران در این سی‌ویکمین دوره نمایشگاه کتاب شرکت کرده‌اند.

اسکندری در سخنانش دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از بزرگترین ناشران دانشگاهی کشور دانست و تاکید کرد: انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی سالیانه بیش از 600 عنوان کتاب جدید را روانه بازار نشر می‌کند. این ناشر بزرگ دارای بیش از 50 ناشر زیرمجموعه فعال در سراسر کشور است که سالانه بیش از 100 عنوان کتاب آن مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دریافت می‌کنند.

وی افزود: سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان متولی برگزارکننده امور اجرایی نمایشگاه با ثبت بیش از 452 عنوان کتاب در خانه کتاب به عنوان فعال‌ترین ناشر دانشگاه آزاد است و واحدهای دانشگاه آزاد اصفهان (خوراسگان) با 309 عنوان، تهران جنوب 184 عنوان، یزد 174 عنوان، اراک 152 عنوان، تبریز 133 عنوان و نجف آباد با 129 عنوان کتاب حایز رتبه های بعدی در این زمینه هستند.

سرپرست سازمان چاپ و امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدا تاکنون بیش از 10 هزار عنوان کتاب به چاپ رسانده، خاطر نشان‌کرد: بسیاری از کتاب‌های دانشگاه آزاد اسلامی درجشنواره‌های مختلف، رتبه‌های نخست را از آن خود کرده‌اند. برخی کتب به عنوان منابع کنکور مثل کتاب نانو و فناوری پزشکی و برخی دیگر به عنوان منابع درسی آموزشی و پرورشی مانند کتاب امتحات بدون اضطراب و فعالیت‌های ادراکی حرکتی هستند.

وی افزود: در این میان برخی از کتاب‌ها نیز به علت استقبال دانشجویان و اساتید بارها به تجدید چاپ رسیده‌اند.

سرپرست سازمان چاپ و امور رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص برنامه‌های پیش‌رو تاکید کرد: انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی در آینده نزدیک در صدد راه‌اندازی فروشگاهی زنجیره‌ای در کل واحدها است تا علاقه‌مندان به کتب دانشگاهی بتوانند کتاب‌های خود را راحت‌تر تهیه کنند. همچنین در حوزه الکترونیک و ایبوک نیز برنامه‌هایی در دست انجام است که بتوانیم فایل‌های کتب دانشگاه آزاد را به صورت الکترونیک و کتابخوان در اختیار علاقه‌مندان و مخاطبان قرار دهیم.

**مشکلات ناشران دانشگاهی در نمایشگاه کتاب

اسکندری در سخنانش درباره برگزاری سی‌ویکمین دوره نمایشگاه کتاب تهران در مصلای امام‌خمینی (ره) گفت: بعد از دو دوره برگزاری نمایشگاه که در شهر آفتاب برگزار شد، مسئولان برپایی نمایشگاه کتاب تصمیم گرفتند که به علت اعتراض برخی ناشران بابت دوری مسافت و نبود وسایل حمل‌ونقل عمومی به شهرآفتاب، سی‌ویکمین دوره را طبق سنوات گذشته در مصلای امام خمینی (ره) برگزار کنند.

وی درباره دیگر مشکلات اظهار کرد: به علت دیر تحویل دادن فضای مصلی به ستاد برگزاری نمایشگاه، شاهد بی‌نظمی‌های بسیار زیادی در امر برگزاری نمایشگاه هستیم که این مشکلات حتی در سالهای گذشته هم دیده نمی‌شد. با وجود اینکه روز دوم نمایشگاه است هنوز هم بسیاری از قسمت‌ها ساماندهی همیشگی را پیدا نکرده‌اند.

اسکندری درباره ساماندهی ناشران دانشگاهی تصریح کرد: مشکلی که در این سالها وجود داشته ساماندهی ناشران دانشگاهی درون چادرهایی است که دارای تهویه هوای مناسبی نیست و در صورت بارندگی احتمال آب‌گرفتگی آن وجود دارد. این در حالی است که بسیاری از ناشران در غرفه‌های مسقف جانمایی شده‌اند.

وی ادامه داد: با وجود هزینه‌های فراوان در شهر آفتاب که کاربری آن نمایشگاه است، متاسفانه به دلیل عدم مدیریت، نمایشگاه به مصلی منتقل شده که به دلیل شلوغی و ازدحام در خیابان‌های اطراف نمایشگاه، رفت‌وآمد بسیار دشوار می‌شود. همچنین عدم تامین پارکینگ برای ناشران یکی دیگر از مشکلاتی است که سال‌ها حل نشده باقی‌مانده است.

502

کد خبر: 948160

وب گردی

وب گردی