باید صنعت و رسانه ی دانشگاه آزاد را به یک برند تبدیل کنیم

دبیرکل هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امیدواریم با ایجاد نظام فکری صحیح، افزایش کیفیت و ارتباط با دولت، صنعت و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی را به یک برند تبدیل کنیم.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل ازروابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، جلسه تکریم و معارفه رئیس هیأت عالی نظارت منطقه هفت دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر علی محمد نوریان دبیر کل هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

دکتر نوریان در این جلسه با تأکید بر تحقق شعار دبیرخانه دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر "همسویی و یکپارچگی ضرورت اثر بخش در چشم انداز 1404 کشور"، گفت: با توجه به تأکید دکتر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی بر کیفی سازی پژوهش و آموزش در دانشگاه، امیدوارم با ارزیابی عملکرد سازمانی، فردی و بین واحدها روز به روز شاهد ارتقای کیفی میراث ارزشمند بنیانگذار انقلاب اسلامی در سطح ملی و فراملی باشیم.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی یک جنبش بی نظیر علمی است که بعد از انقلاب با تکیه بر پتانسیل‌های مردمی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان فعالیت می کند و تلاش و همسویی در توسعه علم، فناوری و اقتصاد پایدار کشور را رسالت کاری خود قرار داده است.

دکتر نوریان با اشاره به کارکرد دانشگاه های نسل سوم و چهارم، اظهار داشت: باید از تمام پتانسیل‌ها و توان علمی دانشگاه استفاده کنیم و به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم پیش برویم که از روند سریع و رو به جلو پیشرفت علمی در سطح ملی و بین‌المللی عقب نمانیم. در دنیای امروز دانشگاه‌های تعالی‌گرا دانشگاه‌هایی هستند که در حوزه رقابت، مشارکت، اخلاق مداری و تحول‌آفرینی حرفی برای گفتن دارند و در این حوزه‌ها سرآمد هستند.

دبیر کل هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دانشگاه آینده دانشگاهی خود تنظیم و خود رهبر است، دانشگاه آینده به عنوان یک سازمان هوشمند توانایی دارد که مسیر آینده خودش را تنظیم و با مشارکت اعضای هیات علمی برای آینده برنامه‌ریزی کند، به عبارت دیگر دانشگاهی است که خودش تنظیم کننده امور باشد، اما این در حالی است که دانشگاه امروز اجازه دخول دیگران و ارزیابی آن‌ها را داده است.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک سازمان زنده بر اساس "اصول تفکر سیستمی" در حوزه آموزش عالی مطرح است و فعالیت می‌ کند که در این سازمان دانشجو، دانش‌آموختگان، بنگاه‌ها و سازمان‌های کارفرمایی بخش خصوصی، متقاضیان آموزش عالی، هرم جمعیتی، نرخ اشتغال، اصلاح نظام فکری و بهبود قدرت تکاملی، بقای سازمان، آرمان مشترک و روابط بین بخش‌ها دارای اهمیت بالایی است و توجه به این موارد بسیار ضروری است.

دکتر نوریان با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی رسالت علمی و تکنولوژی انقلاب را دارد، گفت: هیأت نظارت یک اتاق فکر است که از بیرون مراقب دانشگاه است. امیدواریم با توجه به تغییرات، ایجاد نظام فکری صحیح، آسیب سنجی، افزایش کیفیت، عوض کردن نوع تدریس و ارتباط با دولت، صنعت و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی را به یک برند تبدیل کنیم.

وی خاطر نشان کرد: نظارت بر رئوس فعالیت‌های فرایند مدیریت استراتژی، نظارت بر تعیین خط مشی، سیاست گذاری و نظام تصمیم گیری و نتایج فعالیت‌ها، ابتکارها و اقدام‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید تعامل متقابل و سازنده ای بین مسئولان دانشگاه با مسئولان هیات عالی نظارت در استان‌ها باشد.

دکتر محمد کاظم کاوه پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز در این جلسه گفت: با تغییرات مدیریتی در دانشگاه آزاد اسلامی، این دانشگاه به سمت فرهنگ، اخلاق، گسترش شغل، کارآفرینی و درآمدهای غیر شهریه ای حرکت کرده و توانسته با تعاملات مثبت با نهاد مقام معظم رهبری، نمایندگان، استانداری و دیگر نهادها از پس مشکلات برآید.

دکترحمید محمودیان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یادگار امام و انقلاب است، گفت: از گذشته تا کنون زحمات زیادی برای این دانشگاه کشیده شده و با ورود دکتر ولایتی به دانشگاه آزاد اسلامی، انگیزه و امید بیشتر شده است .

دکتر بهروز میرزا رئیس هیأت عالی نظارت منطقه هفت دانشگاه آزاد اسلامی هم با بیان اینکه همه سرباز نظام و دانشگاه هستیم، گفت: وارد دهه چهارم دانشگاه شده‌ایم که برای حفظ و ارتقاء کیفیت نیازمند همکاری و اجرای طرح های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت هستیم.

وی افزود: امیدوارم با همراهی، همفکری و کمک همه افراد بتوانیم جهت پیشرفت و پیشبرد اهداف دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین مرکز آموزشی و علمی کشور که در جهان شناخته شده است، موفق عمل کنیم.

در این جلسه از زحمات عبدالرضا جمال زاده در دوران مسئولیت تقدیر و دکتر بهروز میرزا به عنوان رئیس جدید هیأت عالی نظارت منطقه هفت دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شد.

دکتر نوریان و هیأت همراه پیش از جلسه با حضور در یادمان شهدای گمنام واحد شیراز، نثار شاخه گل و قرائت فاتحه، به مقام شامخ شهدای جاوید الاثر ادای احترام کردند.

202

کد خبر: 948163

وب گردی

وب گردی