لزوم بازنگری در برگزاری جشنواره وزارت بهداشت؛ آقای وزیر سیمرغ را به دانشجویان بسپارید

جشنواره سیمرغ به عنوان یکی از رویدادهای فرهنگی دانشجویی چنانچه به دست صاحبان اصلی سپرده شود می تواند اثرگذاری دوچندان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، جشنواره سیمرغ با هزینه های هنگفت در حالی به پایان رسید که می توانست به رویدادی با هزینه های اندک تبدیل شده و دانشجویان مستعد برگزار کننده این رویداد باشند.

در سال های اخیر اغلب جشنواره های فرهنگی و هنری که نهادها و دستگاهای مختلف برگزار شده متاسفانه در شناسایی مخاطبان خود سردرگم بوده و اسیر زرق و برق های حاشیه ای شده اند به طوری که در برپایی جشنواره اسیر تشریفات و تشکیل ستادهای متعدد اجرایی و... می شوند که این امر حاصلی ندارد جز تحمیل هزینه های هنگفت و صرف بودجه هایی که مشخص نیست به جیب چه کسانی می رود.

بنابراین با توجه به فعالیت های انجمن های باسابقه در بدنه دانشگاه های زیر مجموعه وزارت بهداشت، می توان با واسپاری امور به این انجمن ها و استفاده از هنرمندان جوان دانشگاهی، فضایی را برای برپایی هرچه بیشتر جشنواره سیمرغ نه در یک فضای مشخص که در دانشگاه های سراسر کشور به مرکزیت یک دانشگاه فراهم کرد.

برگزاری دانشگاهی جشنواره سیمرغ به مرکزیت یکی از دانشگاه های کشور با توجه به امکانات متعددی که در دانشگاه های زیرمجموعه وزارت بهداشت وجود دارد هزینه ای را بر دوش این وزارتخانه تحمیل نخواهد کرد.

همچنین برگزاری این رویداد در دانشگاه ها و ایجاد رقابت میان دانشگاه ها با انتخاب دانشگاه برتر در برپایی و اهدای میزبانی جشنواره در هر دوره به یک دانشگاه، می تواند انگیزه های دانشجویان را در برگزاری این جشنواره دوچندان کند.

چنانچه دانشجویان به این نتیجه برسند رویدادی که متعلق به آنان است از سوی تیمی که این سال ها در بدنه وزارت بهداشت رخنه کرده برگزار می شود انگیزه های خود را برای مشارکت در برگزاری از دست می دهند در صورتی که می توان همین هزینه ها را در اندازه کمتر به دانشجویان پرداخت کرد.

دعوت از مجری هایی که دستمزد آنان به 20 میلیون تومان هم می رسد برای برپایی اختتامیه هر بخش به پیشنهاد افرادی که بودجه برگزاری جشنواره ها برعهده دارند در کنار هزینه افراد بیرونی در بخش روابط عمومی، اجرایی و تشریفات و دیگر بخش ها حاصلی جز برگزاری رویدادی با هزینه های میلیاردی ندارد؛ رویدادی که از هدف اصلی خود یعنی شناسایی استعداد دانشجویان و کارمندان باز مانده است.

قطعا قرار دادن اختیارات به یک نفر و عدم نظارت موجب ایجاد مافیا در برگزاری جشنواره ها در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می شود.

همچنین برگزاری امورات جشنواره های وزارت بهداشت به مدیران سفارش شده در یکی از موسسات زیر مجموعه به عنوان بازوی اجرایی فرهنگی، استراتژیک نیست و موجب ایجاد شائبه های متعددی می شود و بازنگری در هزینه های این نوع موسسات و شفاف سازی در مباحث بودجه ای این موسسات با توجه به لزوم صرفه جویی در برپایی هزینه های جشنواره ها ضروری به نظر می رسد.

به هر حال برگزاری هر رویداد فرهنگی چنانچه هزینه های هنگفتی بر بدنه وزارتخانه ها تحمیل نکند می تواند موثر واقع شود و این مهم در بسیاری از وزارتخانه ها از جمله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بدون چنین هزینه های در حال انجام است و دانشجویان مرکز برپایی چنین جشنواره هایی با هزینه هایی اندک هستند.

دعوت از خواننده ها با هزینه های گزاف برای هر اختتامیه، تیم اجرایی، رسانه و روابط عمومی و تشریفات نیاز جشنواره سیمرغ نیست و روابط عمومی و بخش معاونت فرهنگی بسیاری از دانشگاه های بزرگ زیر مجموعه وزارت بهداشت، توانایی برگزاری جشنواره سیمرغ را دارند.

این امیدواری وجود دارد با توجه به شهره بودن وزیر بهداشت و زیر مجموعه به پاکدستی، با تصمیمات خردمندانه، جلوی هرگونه سو استفاده و ژن پروری در زیرمجموعه ها و موسسات این وزارتخانه گرفته شود و در پس صحبت های افرادی که از دیدن وزیر بهداشت در زمان بازدید وی از جشنواره ها ذوق زده می شوند تاملی وجود داشته باشد.

503
کد خبر: 948166

وب گردی

وب گردی