برنامه ریزی برای تهیه سندآمایش علمی و فناوری در 10 استان

رییس مرکز تحقیقات سیاست‌های علمی کشور گفت : قرار است در آینده ۱۰ استان ، سند آمایش علمی و فناوری داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز، وحید احمدی در همایش آمایش علمی و فناوری در قزوین گفت :در این سند، به دانشگاه های نسل سوم، شرکت‌های دانش‌بنیان و مسایل فرهنگی استانی و بومی توجه می شود .

وی اضافه کرد : اگر سند آمایش نداشته باشیم، پارک‌های علم و فناوری استان‌ها، کارهای موازی بدون درنظر گرفتن نیازهای بومی خود انجام می‌دهند.

رییس مرکز تحقیقات سیاست‌های علمی کشور با بیان اینکه احساس نیاز به این سند حکایت از نوعی تحول در نظام برنامه‌ریزی و اجرایی کشور است ، گفت : اگر آمایش منطقه‌ای را لحاظ نکنیم، قطعا دچار مشکلات فرهنگی و اجتماعی خواهیم شد.
وی افزود : به واسطه آمایش، برنامه‌ریزی از سطح کلان و ملی شروع شده است و به سطح خرد و استانی ادامه می‌یابد.

احمدی اضافه کرد : طبق تجارب کشورهای اروپایی در سیاست‌های نوآورانه باید طبق نیازهای بومی برنامه ریزی کرد.

نمکی معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور هم در این همایش گفت : پژوهش‌ها جامعه محور نیست چراکه تبدیل به حل مسئله نمی شود .
نمکی با بیان اینکه بزرگترین ابزار توسعه آموزش است اضافه کرد : بزرگترین رسالت دانشگاه‌ها این است که مدل ملی-بومی ارایه کنند.

زاهدی استاندار قزوین هم در این همایش گفت : برنامه ریزی، نقطه شروع هر کاری است که اگر با دقت و نگاه علمی انجام شود، می‌تواند خیلی موثر باشد.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان هم ضمن برشمردن ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی و علمی استان قزوین، گفت: قزوین، یکی از اولین استان‌هایی بود که سند آمایش سرزمینی خود را منتشر کرده است.

ابوالفضل یاری افزود : در چشم‌انداز آمایش استان قزوین از نگاه کمی محور فاصله گرفته شده و توسعه ظرفیت های سرزمینی مورد توجه قرار گرفته است .

وی اضافه کرد : با توجه به زیاد بودن ظرفیت‌های صنتعی و کشاورزی متوجه شدیم که باید ، تمرکز خود را بر توسعه فناوری قرار دهیم .
رییس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی هم هدف از برگزاری همایش آمایش علم و فناوری راتبادل تجربه هم‌ افزایی بین صاحب‌نظران این حوزه بیان کرد .
ابوالحسن نایینی با بیان اینکه آمایش علم و فناوری راهی برای توسعه مطلوب و پایدار است ،افزود : این همایش می‌تواند نتایج مفیدی برای استان و الگویی برای سایر دانشگاه ها به همراه داشته باشد.

902/900

کد خبر: 948196

وب گردی

وب گردی