تهدید کم‌آبی و کمبود تولید برق را باید به فرصت تبدیل کرد / چاره اندیشی برای ساماندهی نیروهای شرکتی

تیموری مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران، با اشاره به اینکه قریب دوسوم نیروی انسانی شرکت‌های توزیع از نیروهای خدماتی هستند که نیاز به چاره اندیشی جدی دارند، گفت: تهدید کم‌آبی و کمبود تولید برق را باید به فرصت تبدیل کرد تا با رویکرد مدیریت تقاضا و کاهش مصرف انرژی بتوانیم مصرف برق را در کشور مدیریت کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ حاجی رضا تیموری مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران ، در بیست و سومین کنفرانس ملی شبکه های توزیع برق تهران که در پژوهشگاه نیرو برگزار شد، هدف از برگزاری این کنفرانس را به مشارکت گذاشتن اطلاعات علمی، فنی و کاربردی در صنعت برق و دستیابی به روش‌های نوین و ارتقای سطح علمی و تخصصی کارشناسان و مدیران بخش توزیع نیروی برق عنوان کرد و گفت: تولید علم و فناوری، آشنایی با جدیدترین یافته‌های علمی در حوزه صنعت برق، فراهم نمودن محیطی مناسب جهت عرضه آخرین دستاوردهای مهندسان و دانشجویان و گسترش دانش فنی و تبادل دستاوردهای علمی و تحقیقاتی توسط صنعتگران، پژوهشگران و مراکز پژوهشی و دانشگاهی داخل کشور از جمله مزایای این کنفرانس است.

او همچنین پیک سایی، کاهش زمان خاموشی ها، کاهش تلفات انرژی در شبکه‌های برق، کاهش هزینه های سرمایه‌گذاری، کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی را از مهم‌ترین مزایای بهره‌گیری شبکه‌های هوشمند انرژی عنوان کرد.

تیموری به شاخص های مرتبط با حقوق شهروندی اشاره کرد و افزود: با تولید نیروهای کارآمد، زیرساخت های هوشمندسازی شبکه را توسعه دهیم. همچنین برقرای عدالت با حفظ سلامت اداری از حقوق بیت‌المال در تامین شبکه برق، با برنامه ریزی و بکارگیری فناوری های نوین تلاش خواهیم کرد تا کاهش تلفات انرژی تک رقمی شود. همچنین تهدید کم‌آبی و کمبود تولید برق را به فرصت تبدیل می‌کنیم و به رویکرد مدیریت تقاضا و کاهش مصرف انرژی توجه ویژه خواهیم داشت.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران با انتظارات این شرکت اشاره کرد و افزود: وجوه دریافتی از متقاضیان بابت بهای انشعاب برق و نیرورسانی حقوق عمومی است درآمد نیست که به عنوان درآمد عمومی دولت تلقی شود. انتظار می‌رود در گردش مالی آن بازنگری شود. همچنین شرکتهای توزیع بنگاه اقتصادی هستند، بهای انرژی و انشعاب بخشوده شده و عوارض دریافتی از مردم در وجه شرکتهای توزیع پرداخت شود.

او خاطرنشان کرد: با توجه به پربار بودن خطوط پست‌های توزیع و فوق توزیع فرسودگی شبکه‌ها و تاسیسات و تاب آوری پایین شبکه‌ها، لازم است جهت استهلاک گیری منابع مالی تامین گردد. همچنین قریب دوسوم نیروی انسانی شرکت‌های توزیع از نیروهای خدماتی هستند، نیاز به چاره اندیشی جدی دارند.

402

کد خبر: 948207

وب گردی

وب گردی