کسی خروج ایران از بازارهای بین‌المللی نفت را نخواهد دید/ سال گذشته ۱۰۵۰ نفتکش در پایانه‎های نفتی ایران پهلودهی شد

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از پهلودهی ۱۰۵۰ نفتکش در سه پایانه این شرکت در سال ۹۶ خبر داد و گفت: حجم عملیات پهلودهی در این سال نسبت به مدت مشابه قبل با رشد ۳۸ درصدی همراه بوده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سیدپیروز موسوی امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ماه) پس از امضای تفاهمنامه‎ها و قرارداد همکاری این شرکت با شرکت‎های داخلی و خارجی در جریان برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: صنعت نفت ایران در سال‎های اخیر شاهد موفقیت‎های خوبی از جمله احیای سهم خود در اوپک، بازگشت به بازارهای جهانی نفت، افزایش قابل توجه ظرفیت تولید پتروشیمی، به بهره برداری رسیدن بخشی از پالایشگاه ستاره خلیج فارس، رشد چند برابری تولید نفت در غرب کارون و افزایش ۲ برابری صادرات نفت پس از برجام بوده است.

او با اشاره به رکوردزنی صادرات نفت خام ایران در ماه آوریل به میزان بیش از ۲,۶ میلیون بشکه، ابراز امیدواری کرد که این روند رو به رشد ادامه یابد.

موسوی درباره میزان سواپ نفت خام عنوان کرد: از سال گذشته که عملیات سواپ از سرگرفته شد تاکنون، ۷۱ نفتکش در پایانه نفتی شمال تخلیه و بالغ بر ۳,۵ میلیون بشکه نفت سواپ شده است.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران درباره تفاهمنامه ها و قرارداد امضا شده این شرکت توضیحاتی داد و گفت: تفاهمنامه‎ای که با دانلوپ انگلیس امضا کردیم، با هدف یکسان سازی مشخصات فنی هوزهای شناور امضا شده است چراکه دانلوپ در این زمینه صاحب تجربه است و این تفاهمنامه می‎تواند زمینه ساز انتقال فناوری به کشور باشد.

او افزود: ما تاکنون تجهیزات مهمی را از شرکت دانلوپ دریافت کرده‎ایم و با تفاهمنامه‎ای که امروز امضا شد، همکاری‎های دو طرف با جدیت بیشتری ادامه می یابد.

موسوی ابراز امیدواری کرد که در آینده‎ای نزدیک، تفاهمنامه دیگری نیز با این شرکت امضا شود.

او با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری‎های پژوهشی با جهاد دانشگاهی، عنوان کرد: پایانه های نفتی بیشترین قراردادهای همکاری را در سطح صنعت نفت با جهاد دانشگاهی امضا کرده است که بخش زیادی از آنها به مرحله اجرا درآمده است.

به گفته موسوی، طراحی جدید بازوهای بارگیری از جمله خدماتی است که جهاد دانشگاهی به شرکت پایانه های نفتی ارائه داده است و اکنون این بازوی بارگیری در اسکله ۱۰ نصب شده است و به زودی به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی درباره امضای قرارداد نوسازی اسکله آذرپاد که با شرکت مهندسی طرقه انرژی امضا شد نیز توضیح داد: پایانه های نفتی به تبعیت از رویکرد وزارت نفت، بازسازی و نوسازی تاسیسات را مدنظر دارد و با توجه به بمباران اسکله ۱۴ در زمان جنگ تحمیلی، با اجرای این قرارداد برای نخستین بار پس از دوران دفاع مقدس، این تاسیسات نوسازی می شود.

موسوی ارزش این قرارداد را ۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

او به آخرین تفاهمنامه یعنی تفاهمنامه همکاری با بنیاد تعاون وزارت دفاع که با هدف همکاری در اجرای پروژه تخلیه خطوط لوله زیردریایی نفت خام منتهی به گوی های شناور در بندر گناوه امضا شد نیز اشاره کرد و گفت: این اقدام گام مهمی در مسیر حفاظت از محیط زیست به شمار می رود.

402

کد خبر: 948231

وب گردی

وب گردی